dinsdag 28 mei 2013

Tennis Racket!!!!

Gisteren had ik een halve dag vrij, deze staat eigenlijk tegenwoordig elke maandag vast.
Dus ik had al in gedachten lekker langs het water te staan. Maar nee hoor, er was weer eens een werkoverleg gepland, dus dat lekker langs de waterkant zijn viel in het water. Dus geen halve dag vrij.
Als je er zo op hebt gerekend  is dat echt een zware tegenvaller, maar werk is werk en werk gaat tegenwoordig voor. Nu dacht ik nog als dat werkoverleg vlotjes verloopt, dan kan ik nog eerder weg en dan deel ik de halve dag in tweeën, dan zou ik dus gisteren eerder weg zijn gegaan en vandaag.
Maar ook dat ging niet door, dus dan maar na werktijd nog een uurtje om de pijn een beetje te verzachten. Ik ging maar eens even kort bij huis het hengeltje uitgooien. Het duurde zeker 45 minuten voordat de eerste snoek zich meldde en een rakkertje van 59 cm vergreep zich aan de Buster.
Helaas heb ik hiervan geen foto, want hij bleef niet liggen toen ik de camera wilde pakken.
Op de weg terug, dook er nog een flinke rakker van ongeveer 75 cm over de Buster. Ik deed nog een poging en weer dook hij er overheen. Daarna hield deze rakker het voor gezien, en ik wisselde de Buster voor de Rocket. Misschien dat dit aasje beter in de smaak zou vallen. Maar na verschillende worpen was er nog geen reactie. En zo ging ik weer naar huis, want het eten moest weer klaargemaakt worden.
Maar we gaan weer terug naar het begin: de halve dag die ik gisteren niet kon nemen heb ik nu dus maar vanmiddag opgenomen op een uurtje na, misschien heb ik hier morgen nog wat aan.
Dus vanmiddag  maar weer naar de waterkant, maar wat gisteren was, is vandaag niet.
Het was in het begin nog wel te doen, maar wat was het warm! Eigenlijk te mooi voor een middagje struinen. En dit was te merken ook, het duurde zeker ruim twee uur voordat de eerste snoek op de buster dook. Maar hij ging er ook gelijk weer als een speer vandoor en door wild met de kop te schudden wist hij zich te bevrijden. Daarna nog een snoek die er tot twee keer toe langs dook. Het voordeel vandaag wel was dat je de snoek goed kon zien liggen in het heldere water.
Na nog eens een half uur verder vissen kwam ik eindelijk van de nul af voor vandaag. Ik dacht echt dat het een dag zonder snoek zou worden, maar deze rakker van 51 cm zorgde er voor dat het geen blanke dag zou worden.
Na deze stek goed te hebben afgezocht bezocht ik even een ander stuk door even rond te rijden door de wijken. En zo kom je dan weer eens een nieuw stukje tegen,
Ik had er inmiddels al weer goed 3 uur lopen op zitten en dat gaat niet je niet in de koude kleren zitten met dit weer.
Op dit nieuwe stukje water zag ik ook weer de snoek goed liggen. Van bovenaf kon je goed zien waar je moest werpen, dus ik hoefde geen energie te verspillen. Na een tien minuten lopen zag ik er een liggen en na twee worpen was het raak: 61 cm kon weer in de pan.
Je voelt je hierna gelijk weer wat fitter, en dat geeft weer moed, die begon bij mij toch vanmiddag wel te zakken. Hierna zag ik weer een paar schimmen en deed maar weer een paar worpen. De schimmen bleken karpers te zijn. Leuk geprobeerd, maar geen succes. Dan maar weer een stukje verder nu is het weer duidelijk te zien dat er weer een rakkertje lag te wachten. Al bij de eerste worp kon de kleine donder van 58 cm in de pan.
Ik ging nog een stukje verder, maar zag geen rakkertjes meer. Ik begin nu toch aardig last van de warmte te krijgen, loom word je ervan. Ik moet nu de weg oversteken voor het volgende stuk.
Nu zie ik toch weer iets interessants liggen in het water; dit keer geen snoek, maar een "Tennis Racket" en die had ik nu net nodig.

Nadat ik vorige keer een halve zak vol tennisballen vond, heb ik nu ook eindelijk een tennisracket en ik kan me nu aanmelden bij de elite tennisclub van Bilthoven.
Tennisballen heb ik genoeg, dus ik kan wel een jaar "Tannissen'' zoals ze het bij ons over de aardappel de keel uit laten rollen.
Na deze vangst ga ik nog even door, maar na een goed 5 uur struinen geef ik het op.
Moe, maar toch wel weer voldaan ga ik weer richting huis.

Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...