woensdag 22 februari 2012

Gaan we of gaan we niet !!

Nu is het dinsdag bijna is het  weer zover donderdag eindelijk weer een dag vrij, nu maar hopen dat ook het griepje tegen die tijd geheel is verdwenen.
Dan kunnen we misschien plannen maken om met de bellyboat op stap of te water te gaan.
Nu ben ik bezig geweest om een soort frame op de bellyboat te maken met een extra hengelsteun en zodat ik ook de accu van de dieptemeter beter kwijt kan en goed waterdicht op kan bergen. Ook kan
                                             Frame met hengelsteun achter.

ik dan als het klaar is voor donderdag de fotocamera vast op de bellyboat monteren, zodat ik de handjes vrij heb bij het fotograferen.
En als ik er dan zelf inclusief vis op sta dan zou dat een hele vooruitgang zijn.
Nu ben ik niet echt een voorstander van bouwsels op en rondom de bellyboat en dan zeker niet met pvc buizen, het wordt dan zo'n Gamma-product.
Maar wil je mooiere foto's maken, dan ontkom je er bijna niet aan. Nu heb ik het met zo min mogelijk pvc kunnen doen en hopelijk gaat dat werken.
Misschien moet ik nog proberen om er een vaste bekerhouder op te maken, of beter gezegd: een houder voor colablikjes.
Zo zie je: het gaat bijna al weer meer worden dan ik zelf eigenlijk wil, maar zo'n extra gadget moet kunnen.
Maar het kan ook zo zijn dat ik ga struinen hoor, het is maar net hoe het water er bij zal liggen.
Op de meeste stukken die ik heb gezien ligt echt nog teveel ijs.
En waarschijnlijk is de grote plas wel ijsvrij, tja en dan wordt het gewoon de bellyboat en ook alleen als het weer een beetje meewerkt.
Dan gaan we ook eens kijken op een nieuw aangrenzend stuk water waar ik tot nu toe geen hengel heb uit gegooid en misschien zorgt dit wel voor verrassingen, je weet maar nooit.
Zo zie je maar: er gaan weer dagen van voorbereiding zitten in zo'n vistripje, en zo kun je zien dat het leven van een visser niet over rozen gaat.
Overuren moeten er weer gemaakt worden om de boel goed in orde te maken en dat neemt veel tijd in beslag.
                                       Montage voor de fotocamera uitschuifbaar.

Thuis wordt er al weer genoeg gelachen over het bouwsel en onbegrijpende blikken worden me toegeworpen.
                                                 Tonnetje om de accu waterdicht in te verpakken.

Zo kun je zien dat sommige mensen zich niet in kunnen leven in de gedachten van een visser.
Het wegdromen naar ontdekkingen op grote wateren, zo is Columbus ook begonnen.
Nu ging hij op zoek naar verre landen, maar ik heb een hoger doel: grote snoek!!
Bij Columbus ging alles vanzelf; een zeil op je boot en de wind doet de rest. Maar ik moet flipperen, de benen bewegen, ik moet werken tegen de weersinvloeden.
En urenlang slapen in een boot kan, maar niet in een bellyboat. En lekker je brood eten aan een tafeltjezoals bij Columbus kan ik ook niet, ik moet gewoon een broodje uit de hand en eten en dan nog werken ook door mijn benen te bewegen.
Nee, ik heb het al vaker gezegd: wij vissers hebben een zwaar bestaan (dit hebben Jos en ik al vaak ondervonden op onze verre avonturen).

Vandaag (woensdag) heb ik de boel afgewerkt wat de bellyboat betreft, alles is tot in de puntjes verzorgd, maar morgen toch maar gwoon met de jerkbait hengel de polder in.
Ze geven toch aardig wat regen op en wind en de poldersloten zijn weer redelijk ijsvrij, dus daar liggen de kansen.
Ik kan van het weekend altijd nog de bellyboat te water laten en de boel eens flink uittesten.
                         Het tonnetje waar de accuvoor de dieptemeter in zit  hangt nu mooi vrij.

Alles werkt en past nu goed op de bellyboat, dus dat moet allemaal goed komen, nu het weer nog!
Morgen eerst maar even kijken of ik nog wat dichter bij het seizoensrecord kan komen.
Daar zit ik nu nog maar 9 snoeken vanaf en dit heeft prioriteit. Misschien moet ik eerst nog even met de doodaas hengel gaan vissen.
Ook dit zijn nog uitdagingen, want nog steeds heb ik geen snoek gevangen met doodaas, dus kan dit wel een voorafje zijn.
Ik zal nu wel weer te hoog van de toren blazen met dat doodaas, maar het moet toch een keer gaan lukken, de kansen zijn reëel!
Maar dit zien we morgen dan wel weer. Het verslag volgt wel !

2 opmerkingen:

  1. Hey Arie Afvoerpijp, is dit rioolsysteem voor als je moet schijten midden op de plas? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Pieter daar is hij te smal voor.
    Maar het is wel om door heen te plassen!

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...