zondag 16 oktober 2011

Zombies !!!!!

Het was vandaag de bedoeling een lekker dagje te gaan snoeken, samen met Mike de Pike, maar die moest weer eens werken, dus ging ik alleen op pad.
Ook was het de bedoeling vroeg op te staan, maar het is zondag dus het werd niet al te vroeg.
Pas om 12. 45 uur reed ik naar de eerste stek, bij huis voelde het nog wat koud aan met een lekker zonnetje.
Maar bij het water aangekomen was het vol in de zon en dat geeft geen goede hoop, het water spiegeltje glad en kraakhelder.
Na ruim 45 minuten vissen op deze plek hield ik het voor gezien; geen aanbeet, niets.
Op naar een nieuwe stek, nou ja nieuw? Ooit eens een keer daar geprobeerd een rakkertje te vangen, maar het bleef toen bij één vis.
Nog maar eens een poging, je weet het maar nooit, Pasen en Pinksteren vallen ook niet op één dag.
Na een tiental worpen zie ik een snoekje van haringformaat tussen de laatste waterplanten verdwijnen.
Ik dacht: "Als er verder niets zit moet deze er maar aan geloven."
Dus de buster er maar achteraan gestuurd, maar na de eerste worp zie ik er ineens nog een en die is toch wel zeker 10 haringen groot.
Het water is hier zo helder, je kunt er de bodem zien, dus ik kon deze vergrote haring mooi volgen.
Nog maar eens een worp, maar meneer laat hem links liggen. Nog een worp en nu duikt hij er eindelijk op.
En fel dat ie is, de lijn giert van de reel en na heel wat actie mag de eerste op de kant: 81 cm.

Helaas zijn de foto's die ik maak belabberd, alles op de zelfontspanner en daar moet ik nog iets beters op verzinnen.
Na 3 worpen kletst nummer 2 op de buster, en ondanks het zonnige weer begin ik er nu toch vertrouwen in te krijgen.
Ook deze rakker mag na een leuk gevecht op de kant: 70 cm.

Ik moet echt wat doen aan dat werken met de zelf ontspanner ,mischien iets verder van de camera af of een statiefje gebruiken,dit is echt waardeloos zo.
Maar we gaan weer verder en al gauw komt nummer 3 ,ook weer leuke actie ,69 cm .

Even later duikt er weer een mooie snoek op, dit is nog geen 5 meter verder. Het gaat goed zo, dit tempo moeten we vol zien te houden.
Nu komen er nog twee aangrenzende bewoners kijken, ik denk schoonvader die bij schoonzoon op bezoek is.
"Oh kijk eens Jan Willem (met een aardappel in de keel uitgesproken), een rappaltje als aas."
De wijsneus, het is een Buster I, dan denk ik alweer "zal ik die aardappel eens uit je strot halen?"
De schoonvader zegt: "Daar heb ik vroeger heel veel mee gevist." (als ie nou al niet weet dat dit een Buster is heeft ie nog nooit gevist denk ik.) Je haren gaan er recht van overeind staan, dat zijn er niet zoveel meer bij mij, maar ze gaan er spontaan weer van groeien.
Ik denk: "Nu ik moet hier weg voordat er hele gesprekken gevoerd moeten worden."
Hele verhalen hoor ik bij het weglopen over vroeger zus en vroeger zo en dat ie zo vaak gevist heeft.
Dan nog de nodige fietsers die voorbij komen met kinderen achterop de fiets. "Papa, papa, die meneer heeft een vis!"
Die kinderen weten toch echt niet meer het verschil tussen echte vis en nepvis , waar moet dit heen. Dat komt vast allemaal door die tekenfilms en computerspelletjes denk ik. (Misschien een taak voor Jos kinderen om de jeugd het verschil te tonen tussen echte en nepvis, net zoals dat melk van de koe komt en niet uit de kraan!)
Ik moet hier weg, het lijkt wel of ik in een of andere thriller meespeel.
Ik wil nog één worp doen, maar ook hier springt de schrik me om het hart.
EEN ZOMBIE !!!!!!!!!!!!!!!!
Zie je nu wel, weg van hier, vlug wat anders opzoeken.

Na deze enge film wil ik toch wel wat anders meemaken en ga vlug naar een andere stek.
Hier vang ik nog een mooie snoek van 64 cm en daar blijft het hier bij.
Maar alles wordt netjes op één aasje gevangen, namelijk de Buster I.
Nog vlug ga ik naar mijn altijd-raak-plekje (wat het echter al 3 jaar niet meer is) hier moet ik alle zeilen bijzetten op zoek naar een snoek.
Maar ook dit lukt, hier vang ik toch nog twee leuke snoekjes van goed 50 cm.
Hierna nog een flinke kolk over de Buster I, dat zag er fors uit. Dit gebeurt nog een keer, maar meer krijg ik er niet van te zien.
Dit was een mooie grote snoek denk ik, aan de kolk te zien. En zo blijkt maar weer: het is toch nog het altijd-raak-plekje.
Op naar een volgende aflevering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...