dinsdag 7 juni 2011

Big Fat Mama's kinderen !!!!!!!!!


Drie weken lang heb ik (zeer) vroege dienst, dus ik moet nu elke kans grijpen om er op uit te gaan.
Vandaag was zo'n dag, het was de bedoeling op hetzelfde water te gaan als afgelopen zondag.
Ik ging maar eens kijken of Big Mama er nog was, dus ik ging maar eens onaangekondigd aan haar deur kloppen.
Maar voor die tijd eerst even wat stukjes vooraf uitvissen. Als eerste werd de goede vanger 4 play koi aan de speld geknoopt, na goed 20 worpen werd de eerste weer aan de haak geslagen. Maar deze moest er natuurlijk weer eens als een speer vandoor gaan. Wat is dit toch hier op dit water? Ze hebben het kunstje zeker door.
Nu maar weer eens stukje verderop, en weer haak ik een mooi snoekje, op een plek waar ik er zondag een loste, maar ook deze kiest na een korte dril het hazenpad.
Nu moet ik een stuk water overslaan, natuurlijk vanwege karpervissers, maar gelukkig zijn deze vol begrip en vinden de bellyboat maar een machtig vaartuigje.
Nu kom ik weer op een stuk waar ik zondag ook een losser had, ik doe hier een tiental worpen en de eerst snoek mag na een felle maar kortstondige dril aan boord. Dit 'monster' meet wel 49 hele cm.
Nu nog wat stukjes her en der uitwerpen, maar de rust wordt verstoord door een Jan Doedel die zonodig zijn hond in het water moet laat springen; de onruststoker!
Nu maar een naar Big Mama's woning. Nok nok nok, maar er wordt niet open gedaan.
Nog maar eens kloppen en ja hoor, wild geruk aan de bulldawg die in plaats van de koi aan de speld is gehangen. Hier kan ik iets dieper mee vissen en dat werpt zijn vruchten af.
En de grootste van de drie thuiswonende kinderen mag de bellyboat in: 85 cm.

Dit zelfde spelletje heeft een vervolg, ik klop nog maar eens een paar keer, en ja hoor, grote zoon nummer twee komt wild vechtend de bellyboat: in 84 cm.

Ik wil nu toch wel eens zien of er nog meer kinderen zijn, of dat Big mama zelf zin heeft om de deur open te doen.
Ik herhaal het voorgaande en verdomd; het werkt! Dit alles in een tijdsbestek van 15 minuten en allemaal op de de plek waar Big Mama haar huishouden heeft.
Dit is wel de kleinste van de drie kinderen, maar toch ook weer een leuke vangst: 78 cm.
Ik bekijk gelijk de tanden en kiezen even, dat zit bij de prijs inbegrepen, de rekening gaat naar Agis Zorgverzekeringen. Zo kan die er weer een jaar tegenaan; geen gaatjes.


Ik doe nog een twintigtal worpen, het gebit van Big Mama moet ook nodig bekeken worden, maar ze is schijnbaar bang voor de tandarts.
Ik kom nog wel een keer terug voor dubbel tarief.
Voor de rest kom ik alleen nog maar karpervissers tegen, weer een die zegt dat je hier niet mag komen met de bellyboat (loserrrrrrrrrrr).
De volgende wil info waar het talud ongeveer is, maar helaas heb ik de dieptemeter niet bij me.
En de volgende vraagt naar de vangsten, zo kan het ook; gewoon vriendelijk en vol interesse.
En nu maar weer naar huis, het is mooi geweest.

2 opmerkingen:

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...