maandag 21 maart 2011

woensdag gehaktdag deel......... 16/3 2011

Het is weer woensdag de vaste tweewekelijkse vrije dag (tot nu toe, deze gaat naar de donderdag).
Er moest weer gesnoekt worden, Mike zou in eerste instantie mee gaan, maar had geen vervoer. Ik had aan het einde van de dag andere afspraken, dus ik kon hem niet ophalen.
Na een korte rit van 25 minuten was ik op de juiste plek aangekomen, maar na 15 minuten vissen moest ik deze sessie abrupt afbreken vanwege huishoudelijke problemen.
Snel werd er naar huis gereden (dat van die huishoudelijke aard vertel ik liever niet).
Ondertussen werd er nog gebeld over de afspraak die aan het einde van de middag stond gepland, maar die werd gecanceld, dus Mike werd gebeld of hij toch nog zin had om mee te gaan.
En na een kort belletje heen en weer werden vlug even de huishoudelijke problemen afgehandeld, en kon ik onderweg naar Mike.
Er werd besloten om dicht in de buurt te gaan snoeken. Mike zag de verderop gelegen stekken niet zo zitten.
Na op de stek te zijn aangekomen, duurde het toch wel een tijdje voordat de eerste snoek gehaakt werd. Mike mocht de eerst er uit tillen. Helaas ontbreekt een foto, maar er kwam 54 cm op de kant .
Daarna heb ik nog een volger en even later een losser en Mike haalt er nummer twee uit, ook rond de 50 cm.
Doordat ik niet bij de les was had het een double hook up kunnen zijn.
Er werd vrolijk gekletst, maar de vis was in geen velden of wegen te bekennen.
Na een goed uur mocht ik toch nog een klein snoekje er uit tillen, maar dit ging echt met pijn en moeite.
De rakker haalt net de 35 cm, vol dook hij op mijn Lepto die even later in de boom werd geparkeerd, en die ook nooit de boom meer uit wilde.
En dat is pech, dat zijn dure aasjes als je ze verspeelt.
Hierna maar weer huiswaarts en weer een snoek dichter bij de 100, maar of die eindstand gehaald gaat worden???????????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...