Vanmiddag nog even voor fysio therapie, naar de waterkant.
De eerste vangst was snel binnen maar daar was alles dan ook mee gezegd, verder niets op een enkele grote kolk na!
Na deze rakkert!
Ineens vanaf de overkant van de weg dit terwijl ik vanaf een talud af naar het water loop"MENEER, MENEER KIJK U TOCH UIT, MENEER , MENEER KIJK UIT U LOOPT HET WATER IN".
En dit herhaalt zich zeker 5x!
De man steekt eerst hard rennend een ventweg over, dan de weg naar de tussen berm weer de weg over en dan nog een meter of 5 gras.
Achter hem aangesleurd een soort pikineeshond!
En weer galmd het "MENEER, MENEER KIJKT U TOCH UIT U LOOPT ECHT HET WATER IN".
Ik denk wat een gek, en reageer er maar niet op.
Ik doe een pas naar links en iets om hoog om goed te staan!
Langzaam tik ik met vaste regelmaat, het kunstaas binnen met de jerkbait hengel!
Dan weer een meter of 2 achter me"JA GOED ZO MENEER U GAAT NU DE GOEDE KANT OP" .
Dan weer doe ik een stap naar beneden, en weer galmd het ovef de straat"MENEER, MENEER KIJK UIT U VALT IN HET WATER, MENEERRRRRRRRR OHHHHH"
Dan staat de man naast me, en roept met schelle hoge stem" O MENEER, SORRY, SORRY HOOR, IK DACHT DAT U BLIND WAS"
Sorry hoor echt ik dacht dat u blind was!
En zo verdwijnt de man weer samen met de hond beide met de staart tussen de benen.
Ik denk nog bent u blind of zo.
Ik doe nog maar weer een paar worpen.
En met zachte en regelmatige tikken met de hengeltop net boven het water tik het kunstaas weer maar me toe!
ik heb gekke dingen meegemaakt aan de waterkant, maar dit nog niet.
Nu dus wel!
Na 2 uurtjes vissen vlug naar huis douchen en naar fysio therapie.
Daarna eten, broodje Agio!
Op naar een volgend avontuur en " A JE TO"
Dit Blog is 100% Catch & Release. In de Pan betekent hier op de kant. Op dit blog, wordt dus alle vis weer terug gezet in zijn natuurlijke omgeving waar ze horen.
dinsdag 27 januari 2015
zondag 18 januari 2015
Kayak!!!!
Momenteel ben ik best wel veel bezig met een kayak.
De eerste optie was een peddel kayak.
Alleen wat ik wil staat nog niet tweedehands te koop!
Dit slagschip zoals ze de Big Rig van Jackson noemen, is nog maar kort in Nederland op de markt.
Zoeken heeft bijna geen zin!
Maar er staan toch wel redelijk wat tweedehandsjes aan trap kayak's op marktplaats te koop.
Dus dan moet je de grenzen verleggen.
Nu heb ik al een keer een stom bod gedaan, en dat was laag voor een hobie kayak van 2013.
Achteraf, had ik nog wat lager in moeten zettn. Deze kayak blijft wel even tussen de oren.
Een kayak van 1850,00 euro, en dan een bod uit brengen van 1500,00 eur dat geaccepteerd wordt is niet mis.
Maar de vrouw sloeg op Til,t.
Nu stond er nog een drijfbak met trappers op marktplaats, maar dan met schade.
Ook maar een bod ook hier weer wat geld vanaf gekregen.
Maar ik ben zelf nog niet over de streep!
Er moeten toch ook nog dakdragers op de auto komen, hoe moeten we de kayak anders naar het water krijgen.
En ergens heeft een peddel kayak iets meer met avontuur te maken dan een trap kayak!
Ik heb nu, dat bod staan op de schade trapbak.
En dat zou een koopje zijn, lukt dat niet ga ik door voor een nieuwe peddel kayak.
Het flipperen gaat echt moeilijk worden in de toekomst.
Na dagen toch antwoord op de schade hobie outback schade kayak, 800,00 euro. Daar mag ik hem voor ophalen.
Tusden dit stuk schrijven zit al inmiddels weer een week of wat!
De stand van zaken is veranderd, zo wisselend kan het zijn.
En om.dan dit verhaal weer in de prullebak te doen is ook wat.
De kayak laat ik nog effe varen dat was inmiddels al bekend.
Eerst komt er een Gopro Hero 3+ camera.
Deze is nu onderweg.
Dat staat al in het stukje de kogel is door de kerk verhaal.
Ja een mens kan rare dingen doen.
Het belly boaten gaat nog even door, met een Gopro camera op de boeg!
Maar gaat het dit seizoen prut met de linker loop poot.
Dan gaan we toch voor de viskayak, en vast de bb in de verkoop.
Hoe sneu het ook allemaal is, dat been moet gebruikt kunnen worden.
En ik moet noet alles zwart wit zien.
Nu de eerste fysio behandelingen er weer op zitten is heg afwachten.
De eerste delen voor de gopro zijn ook binnen.
Een soort klem met goosneck, deze kan ik klemmen op de oude camera steun.
En dan de gopro erop!
En de SD kaart 64 gb is binnen, gisteren op tijd.
Helaas de camera nog niet.
Maar die verwacht ik maandag of dinsdag.
afwachten dus en wordt vervolgd!
Zodra het spul op de belly boat kan en de camera werkt, kijken voor een goede temperatuur en het water op.
De eerste optie was een peddel kayak.
Alleen wat ik wil staat nog niet tweedehands te koop!
Dit slagschip zoals ze de Big Rig van Jackson noemen, is nog maar kort in Nederland op de markt.
Zoeken heeft bijna geen zin!
Maar er staan toch wel redelijk wat tweedehandsjes aan trap kayak's op marktplaats te koop.
Dus dan moet je de grenzen verleggen.
Nu heb ik al een keer een stom bod gedaan, en dat was laag voor een hobie kayak van 2013.
Achteraf, had ik nog wat lager in moeten zettn. Deze kayak blijft wel even tussen de oren.
Een kayak van 1850,00 euro, en dan een bod uit brengen van 1500,00 eur dat geaccepteerd wordt is niet mis.
Maar de vrouw sloeg op Til,t.
Nu stond er nog een drijfbak met trappers op marktplaats, maar dan met schade.
Ook maar een bod ook hier weer wat geld vanaf gekregen.
Maar ik ben zelf nog niet over de streep!
Er moeten toch ook nog dakdragers op de auto komen, hoe moeten we de kayak anders naar het water krijgen.
En ergens heeft een peddel kayak iets meer met avontuur te maken dan een trap kayak!
Ik heb nu, dat bod staan op de schade trapbak.
En dat zou een koopje zijn, lukt dat niet ga ik door voor een nieuwe peddel kayak.
Het flipperen gaat echt moeilijk worden in de toekomst.
Na dagen toch antwoord op de schade hobie outback schade kayak, 800,00 euro. Daar mag ik hem voor ophalen.
Tusden dit stuk schrijven zit al inmiddels weer een week of wat!
De stand van zaken is veranderd, zo wisselend kan het zijn.
En om.dan dit verhaal weer in de prullebak te doen is ook wat.
De kayak laat ik nog effe varen dat was inmiddels al bekend.
Eerst komt er een Gopro Hero 3+ camera.
Deze is nu onderweg.
Dat staat al in het stukje de kogel is door de kerk verhaal.
Ja een mens kan rare dingen doen.
Het belly boaten gaat nog even door, met een Gopro camera op de boeg!
Maar gaat het dit seizoen prut met de linker loop poot.
Dan gaan we toch voor de viskayak, en vast de bb in de verkoop.
Hoe sneu het ook allemaal is, dat been moet gebruikt kunnen worden.
En ik moet noet alles zwart wit zien.
Nu de eerste fysio behandelingen er weer op zitten is heg afwachten.
De eerste delen voor de gopro zijn ook binnen.
Een soort klem met goosneck, deze kan ik klemmen op de oude camera steun.
En dan de gopro erop!
En de SD kaart 64 gb is binnen, gisteren op tijd.
Helaas de camera nog niet.
Maar die verwacht ik maandag of dinsdag.
afwachten dus en wordt vervolgd!
Zodra het spul op de belly boat kan en de camera werkt, kijken voor een goede temperatuur en het water op.
vrijdag 16 januari 2015
De kogel is door de kerk!
Nou eindelijk de kogel is door de kerk!
Na lang overeegen, denken zoeken noem het maar op.
Heb ik een Gopro Hero 3 + besteld.
Ook nog een soort klem met goosenek erbij,
zodat het geheel op de belly boat kan worden geplaatst.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, .. o ja er zit ook nog een headstrap bij, zodat ik ook struinend eens wat opnames kan maken.
Het was of de kayak of dat en nu ik toch, de bb nog een kans ga geven met mijn linker poot.
Moet ik het allemaal goed gaan doen ook.
Nog even kijken voor een paar nieuwe lichtere flippers.
Ik heb het idee dat die te stug zijn, en dat het te veel kracht kost.
Ook ga ik niet meer gelijk beginnen met een hele dag flipperen.
Gewoon easy, dus rustig aan!
We gaan het zien en beleven wat de voortgang wordt!
Na lang overeegen, denken zoeken noem het maar op.
Heb ik een Gopro Hero 3 + besteld.
Ook nog een soort klem met goosenek erbij,
zodat het geheel op de belly boat kan worden geplaatst.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, .. o ja er zit ook nog een headstrap bij, zodat ik ook struinend eens wat opnames kan maken.
Het was of de kayak of dat en nu ik toch, de bb nog een kans ga geven met mijn linker poot.
Moet ik het allemaal goed gaan doen ook.
Nog even kijken voor een paar nieuwe lichtere flippers.
Ik heb het idee dat die te stug zijn, en dat het te veel kracht kost.
Ook ga ik niet meer gelijk beginnen met een hele dag flipperen.
Gewoon easy, dus rustig aan!
We gaan het zien en beleven wat de voortgang wordt!
donderdag 15 januari 2015
Griep!
Potverdorie nu heb ik griep!
Dat zit weer eens niet mee, nu valt het weer ook tegen gelukkig.
Maar dat binnen hangen, met flinke hoestbuien valt niet mee.
Er is wel weer genoeg om over na te denken.
Nog steeds zit ik flink in mijn maag met of een viskayak aanschaffen, of een gopro camera.
Allemaal dingen die je ook nog een pot hoofdpijn bezorgen, als je jezelf al niet zo lekker voelt.
Dat kayak vissen zie ik wel zitten, maar ik wil toch ook niet zo 1,2, 3 niet het belly boaten aan de willgen hangen.
Ik ga het zeker eerst nog een goede kans geven met betrekking tot de achilles pees , de knie en nu ook mijn heup, die lichte slijtage heeft.
Dus opgeven daar is nog geen sprake van.
Nu wel het probleem, wat eerst de camera of de kayak.
Ik denk toch de camera!
Er moeten toch eens wat betere foto,s en filmpjes worden gemaakt van de vis avonturen.
Maar dat Gopro gebeuren is nog niet gemakkelijk.
Probeer er maar eens 1 te krijgen, alles online.
Wat en waar is een betrouwbaar adres!
Het type wat je wilt is constant uitverkocht.
Is dit verkoop techniek, om je het nieuwe type aan te smeren.
Dit ligt niet eens bij de online shops maar ik denk eerder bij Gopro zelf.
Dan nog de accessoires, duur,.duur en nog eens duur en je hebt toch wat nodig.
Een hoofdband en statief, extra batterij en een opslag kaartje.
Maar dan heb je ook weer wat.
Want wat ik wel heb onder vondende, is dat een gewone camera niet echt perfect werkt.
Vaak overbelichte foto,s of foto's met een half hoofd.
Nee dit moet makkelijker!
Genoeg er over, afgelopen zondag, voelde ik me al niet fijn.
Ik dacht even het hengeltje pakken, en even de buiten lucht opzoeken moet me goed doen.
Dat viel tegen het was behoorlijk koud, of lag het aan mijzelf.
Nu heb ik niet gauw last van kou maar de zondag was het koud genoeg.
Of te slecht aangekleed kan ook!
Ik had mijzelf beloofd dat als ik binnen een half uur geen aanbeet zou hebben, ik terug naar de warme kachel thuis zou gaan.
En zo ging ik oppad, wel dicht bij huis.
Ik begin nu eerst stekken uit te zoeken dicht bij huis, en zo alle stekken een beetje af te gaan vissen!
Het eerste stuk daar zat een jaar of 5, 6 wel wat snoek.
En leuk ook heb ze daar gelost met de vliegenlat en streamers.
Ook een keer een meter snoek.
In het gesloten seizoen, doe ik zo nu en dan een rondje met de vlieg.
Je kunt er dan nog leuke voorns uit plukken.
Maar vandaag gaan we weer voor de rakkers!
Ik moet wel zeggen dat het er niet meer zo is als het geweest is, er zijn wat flinke snoeken verdwenen.
Op natuurlijke wijze of stroperrij wie zal het zeggen!
Dit gebeurt momenteel op veel plaatsen.
En aan het verdwijn van snoek, weet ik ook zeker dat ze weg zijn.
Op sommige stukken waar toch jaren op rij een zelfde snoek zit.
En dan is vervangen voor een kleiner exemplaar zegt genoeg.
Dit zijn vaak vaste standplaatsen, klinkt onzinig.
Maar zo denk ik erover!
Dit is zeker niet overal zo, maar op die stukken die ik bedoel wel, klein water.
Momenteel ook stukken waar zeer veel kleine snoek in overvloed zit, is de grote rover verdwenen.
Ook hier genoeg over verder vissen het eerste kwartier is het niets.
Dan de eerste rakkert die kort voor de kant, veel te wild net de Buster mis grijpt.
Dat wordt dan door buffelen door de kou.
Ik moet mijn belofte waar maken.
Dan goed 10 minuten verder, weer een misser,.!
Komt dit door het gebruik van een Buster shallow!
Ik blijf er mee door vissen, dan na een half uur vissen komt de eerste rakkert op de kant 48 cm.
Dit geeft de burger moed, en zin om door te vissen in deze kou!
Een stuk verder duikt er een mooie dikke rakkert over de Buster ook mis.
Zou dit dan toch door de te hoog in het water liggende Buster Shallow komen!
Ik besluit te wisselen, iets voor deze dikke rover had ik ook een misser.
Ik knoop er een andere Buster op.
De misser laat zich niet meer zien.
En het gehele verdere stuk is het ook niet veel meer.
Ik besluit door te vissen tot een sluisje, tot daar en niet verder en dan terug naar de kachel.
De sluis gaf in het verleden leuk spul.
Maar ook dat is niet meer wat het was, dus nu hopen dat er nog wat zit.
Een paar worpen en dan raak, toch nog snoek 58 cm ongeveer.
De weg terug is niet bijzonder, ik doe op de stukken waarvan ik denk nog een worp.
Dat levert natuurlijk niets op.
Ik besluit door te lopen, tot vlak bij de dikke rakker die eerder over de Buster schoof!
Ik doe de eerste worp zonder resultaat.
Dan worp twee en de rakkert schuift volop de Buster.
Kat in het bakkie zou je weer denken, maar nee hoor!
Onder wild protest lost, deze, ik besluit rustig binnen te draaien misschien dat ie er nog een keer op wil duiken.
Maar dat geluk zullen we wel niet mogen hebben.
Dat komt meestal voor in de roofvis bladen!
En de snoek zat zo gehaakt, dat hij zijn portie wel heeft gehad denk ik.
Bijna heb ik de Buster binnen en zie een boeg golf verschijnen, en als nog duikt de rakkert vol op dr Buster en kan na een beetje protest op de kant komen 74 cm in de pan!
Toch nog binnen deze rakkert, zo komt het toch nog goed op zo,n waterkoude middag!
Nu vlug weer naar huis de kachel opzoeken.
Ik heb het flink te pakken, lekker de benen op de bank.
Met Daan op de uit kijk!
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
Dat zit weer eens niet mee, nu valt het weer ook tegen gelukkig.
Maar dat binnen hangen, met flinke hoestbuien valt niet mee.
Er is wel weer genoeg om over na te denken.
Nog steeds zit ik flink in mijn maag met of een viskayak aanschaffen, of een gopro camera.
Allemaal dingen die je ook nog een pot hoofdpijn bezorgen, als je jezelf al niet zo lekker voelt.
Dat kayak vissen zie ik wel zitten, maar ik wil toch ook niet zo 1,2, 3 niet het belly boaten aan de willgen hangen.
Ik ga het zeker eerst nog een goede kans geven met betrekking tot de achilles pees , de knie en nu ook mijn heup, die lichte slijtage heeft.
Dus opgeven daar is nog geen sprake van.
Nu wel het probleem, wat eerst de camera of de kayak.
Ik denk toch de camera!
Er moeten toch eens wat betere foto,s en filmpjes worden gemaakt van de vis avonturen.
Maar dat Gopro gebeuren is nog niet gemakkelijk.
Probeer er maar eens 1 te krijgen, alles online.
Wat en waar is een betrouwbaar adres!
Het type wat je wilt is constant uitverkocht.
Is dit verkoop techniek, om je het nieuwe type aan te smeren.
Dit ligt niet eens bij de online shops maar ik denk eerder bij Gopro zelf.
Dan nog de accessoires, duur,.duur en nog eens duur en je hebt toch wat nodig.
Een hoofdband en statief, extra batterij en een opslag kaartje.
Maar dan heb je ook weer wat.
Want wat ik wel heb onder vondende, is dat een gewone camera niet echt perfect werkt.
Vaak overbelichte foto,s of foto's met een half hoofd.
Nee dit moet makkelijker!
Genoeg er over, afgelopen zondag, voelde ik me al niet fijn.
Ik dacht even het hengeltje pakken, en even de buiten lucht opzoeken moet me goed doen.
Dat viel tegen het was behoorlijk koud, of lag het aan mijzelf.
Nu heb ik niet gauw last van kou maar de zondag was het koud genoeg.
Of te slecht aangekleed kan ook!
Ik had mijzelf beloofd dat als ik binnen een half uur geen aanbeet zou hebben, ik terug naar de warme kachel thuis zou gaan.
En zo ging ik oppad, wel dicht bij huis.
Ik begin nu eerst stekken uit te zoeken dicht bij huis, en zo alle stekken een beetje af te gaan vissen!
Het eerste stuk daar zat een jaar of 5, 6 wel wat snoek.
En leuk ook heb ze daar gelost met de vliegenlat en streamers.
Ook een keer een meter snoek.
In het gesloten seizoen, doe ik zo nu en dan een rondje met de vlieg.
Je kunt er dan nog leuke voorns uit plukken.
Maar vandaag gaan we weer voor de rakkers!
Ik moet wel zeggen dat het er niet meer zo is als het geweest is, er zijn wat flinke snoeken verdwenen.
Op natuurlijke wijze of stroperrij wie zal het zeggen!
Dit gebeurt momenteel op veel plaatsen.
En aan het verdwijn van snoek, weet ik ook zeker dat ze weg zijn.
Op sommige stukken waar toch jaren op rij een zelfde snoek zit.
En dan is vervangen voor een kleiner exemplaar zegt genoeg.
Dit zijn vaak vaste standplaatsen, klinkt onzinig.
Maar zo denk ik erover!
Dit is zeker niet overal zo, maar op die stukken die ik bedoel wel, klein water.
Momenteel ook stukken waar zeer veel kleine snoek in overvloed zit, is de grote rover verdwenen.
Ook hier genoeg over verder vissen het eerste kwartier is het niets.
Dan de eerste rakkert die kort voor de kant, veel te wild net de Buster mis grijpt.
Dat wordt dan door buffelen door de kou.
Ik moet mijn belofte waar maken.
Dan goed 10 minuten verder, weer een misser,.!
Komt dit door het gebruik van een Buster shallow!
Ik blijf er mee door vissen, dan na een half uur vissen komt de eerste rakkert op de kant 48 cm.
Dit geeft de burger moed, en zin om door te vissen in deze kou!
Een stuk verder duikt er een mooie dikke rakkert over de Buster ook mis.
Zou dit dan toch door de te hoog in het water liggende Buster Shallow komen!
Ik besluit te wisselen, iets voor deze dikke rover had ik ook een misser.
Ik knoop er een andere Buster op.
De misser laat zich niet meer zien.
En het gehele verdere stuk is het ook niet veel meer.
Ik besluit door te vissen tot een sluisje, tot daar en niet verder en dan terug naar de kachel.
De sluis gaf in het verleden leuk spul.
Maar ook dat is niet meer wat het was, dus nu hopen dat er nog wat zit.
Een paar worpen en dan raak, toch nog snoek 58 cm ongeveer.
De weg terug is niet bijzonder, ik doe op de stukken waarvan ik denk nog een worp.
Dat levert natuurlijk niets op.
Ik besluit door te lopen, tot vlak bij de dikke rakker die eerder over de Buster schoof!
Ik doe de eerste worp zonder resultaat.
Dan worp twee en de rakkert schuift volop de Buster.
Kat in het bakkie zou je weer denken, maar nee hoor!
Onder wild protest lost, deze, ik besluit rustig binnen te draaien misschien dat ie er nog een keer op wil duiken.
Maar dat geluk zullen we wel niet mogen hebben.
Dat komt meestal voor in de roofvis bladen!
En de snoek zat zo gehaakt, dat hij zijn portie wel heeft gehad denk ik.
Bijna heb ik de Buster binnen en zie een boeg golf verschijnen, en als nog duikt de rakkert vol op dr Buster en kan na een beetje protest op de kant komen 74 cm in de pan!
Toch nog binnen deze rakkert, zo komt het toch nog goed op zo,n waterkoude middag!
Nu vlug weer naar huis de kachel opzoeken.
Ik heb het flink te pakken, lekker de benen op de bank.
Met Daan op de uit kijk!
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
zondag 4 januari 2015
Tijden veranderen!
Raar of niet maar tijden veranderen, of je nu wilt of niet!
Het roofvis seizoen is nog in volle gang, en toch verlang ik naar het voorjaar!
Ik heb zo ongemerkt na het terug lezen in mijn blog, weer zin om een keer met de pen op karper te vissen.
Ik ben veranderd!
Er zit meer rust in het vissen, dit komt door de laatste missie van vorig seizoen.
Toen moest er een doel bereikt worden, of met dat is opgeboert, en er het zuur nog van in mijn mond heb, nee.
Je wordt er wijzer van, de rust keert terug in je hele doen en laten.
Niets moet de druk is weg, ik hoef niets te bewijzen!
Gewoon ontspannen vissen, ook vissen op karper hoort erbij.
Ook het vissen met de vlieg op voorn, lekker ontspannen.
Nu niet denken hij gooit het roofvissen aan de kant nee hoor!
Dit roofvis seizoen is gelukkig nog niet over.
Maar denken aan wat beter weer en lekker op een stoeltje zitten in de zon, en vissen met de pen op karper daar kan ik naar uit kijken.
Maar nu even terug naar de roofvis visserij!
Afgelopen vrijdag middag, was het weer een vanouds middagje.
Samen vissen met twee vismaten Rogier en Mike the Pike.
En daar zie ik weer dat tijden voor mij veranderen.
Of ik op zo'n middag nu wel of niet iets vang speelt geen rol.
Eerst hing er altijd een zweem van competitie voor mij.
Nu niet meer gewoon lekker ontspannen vissen.
Niet dat ik het kaas van mijn brood laat eten door de twee jonkies.
Nee gewoon een gezellige middag, en dan misschien met de vangst van snoek.
Lekker gezellig bij kletsen.
Het was trouwens nog een mooie vrijdag middag ook, zonneschijn volop.
Zo gingen we gedrieën eerst de polder in.
Maar dat bracht ons niet echt het gewenste resultaat.
Tenminste ons,.mij wel maar Rogier en Mike niet.
Ik kon de polder stek verlaten met toch nog een rakkert van 78 cm.
Doordat Rogier hier vast zat met zijn aasje in een struik.
Kon ik er mooi vandoor gaan met de buit, met deze rakkert als resultaat.
Mike stond verder op te flikflooien met een labrador.
Op dat soort momenten moet je de kansen pakken.
Na deze vangst nog een losser.
Maar ik kon zo deze stek met een goed gevoel verlaten.
Hierna besloten we de bebouwde kom op te zoeken.
Ik vond dat Rogier en Mike ook nog wel een snoekje verdiende.
Het was voor mij trouwens de eerste rakkert van het nieuwejaar!
En voor de jongens zou dat ook nog wel leuk zijn.
We zijn nog maar kort bezig, of Mike heeft tot vlak voor zijn voeten een volger, die zijn aasje nog maar net mis grijpt.
Ik doe een worp en zeg daar Mike, en pats de rakkert duikt bij mij op de Buster!
Lullig van mij, dit was echt niet de bedoeling.
Ik gooide toch enkele meters van de gemiste snoek.
Nee dit was niet de bedoeling, Mike had er een beetje de smoor in!
Maar pakte het toch sportief op.
Wat dat aan gaat is Mike ook veranderd, ook hier is dat competitie gedrag verdwenen.
En het meer ontspannen vissen te zien!
Even later kan hij zijn eerste rakkert van het seizoen begroeten.
We vissen nog wat door al met al heb ik nog een losser of 4, voor Rogier helaas geen vis in de pan.
Al met al weinig vis maar een gezellig middagje vissen, en dat is ook wat waard!
Dan vandaag de zondag, eerst wilde ik vroeg op een doodaas sessie was de bedoeling!
Maar vandaag was het bedje zo lekker warm, en een keer uitslappen heb ik nodig.
Dus weg doodaas sessie, deze werd omgezet naar een korte middag struin sessie van 2 uur.
Lekker weer ook belangrijk totaal niet koud.
En ik besluit om een stek in de buurt te pakken, en kijken wat daar te beleven is.
Nou daar kan ik kort over zijn.
Het was helemaal niets de rakkers hielden de kaken stijf op elkaar, ze hadden er totaal geen zin in.
Op het laatst nog een kolk of het snoek was geen idee, waarschijnlijk wel.
Tijden veranderen, ik kon er niet mee zitten dat ik niets ving,...!
Het was gewoon fijn lekker werpen, en lekker weer en of je nu wat vangt of niet dat maakt dan niet uit.
Maar dat moet niet altijd zo zijn!
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
maandag 22 december 2014
Moeilijk dat Denken!!!
Ja we lopen weer tegen het einde van het jaar!
Zal ik dit jaar nog aan een 1e Kerstdag snoek gaan werken, ik moet er nog over nadenken.
Het aan komende jaar geeft eigenlijk zat om over na te denken!
Mijn linker loopvoet wil niet erg mee werken en ook de knie nie!
De achillespees is nog flink ontstoken en volgens de huisarts was afschaven een optie, maar mooi niet!
De Orthopeed vond dat ik er nog maar een tijdje mee door moet wandelen, ondanks de pijn.
En dan wordt optie 1, optie 2 en optie 1 wordt dan na enkele maanden als het nog zo blijft een nacht spalk of gips.
Ook nog wat Fysio behandelingen moeten er tegen aan gegooid worden.
Dus het vissen, daar moet nu goed over nagedacht gaan worden hoe ik dat ga invullen!
Maar gevist zal er worden wees daar maar niet bang voor je zult me vaak genoeg aan de waterkant tegen komen.
Alleen de vraag op welke manier, het belly boaten wat toch moeizaam gaat moet dan denk ik op de schop.
Dat wordt dus goed nadenken, want het is en blijft een grote hobby om vanuit de opblaasband te vissen!
Het diep nadenken over een viskayak geeft mij flinke hoofdpijn, want dat zou dan de vervanger worden van de belly boat.
Dus nadenken en nog eens nadenken, wat gaan we doen de eerste twee kayak,s die ik op het oog had waren al voor mijn neus weggekaapt!
Shit happens zullen we maar zeggen toch.
Maar we laten ons er niet, bij de pakken neer zetten, of het hoof er niet door naar beneden hangen.
Nee we gaan door, ook met het vissen!
Dat kayak vissen zal genoeg rust op het pootje geven , hoop ik en ander gewoon verder dobberen in de opblaasband!
Dus laten we er nog maar een tijdje over nadenken, hoe moeilijk het ook is.
dinsdag 16 december 2014
He, he zuidwesten wind en regen!
Nou vandaag weer mijn vrijaf middag.
Er kan weer gevist worden, het weer tja dat ziet er perfect uit!
Nou ja zie, er wordt zuidwesten wind op gegeven.
Das mooi zeer mooi, dit geeft kans op snoek.
En vaak aardig wat snoek.
Gelukkig deze wind op mijn vrije middag.
Eerst even vanuit het werk een Turkse pizza scoren.
Daarna om kleden en naar het water, regen pak aan en vissen.
Onderweg bedenk ik nog wel welke hoek er gevist gaat worden.
Op de snelweg nog op het laatst kiezen, links of rechts om.
Het wordt links en dan rechts, en links met de bocht mee en weer links.
Had ik het links moeten laten liggen, en toch rechts of toch gewoon links!
Maar ik had de keuze gemaakt, in plaats van de polder werd het de woonwijk.
Een stuk waar ik dit seizoen één keer eerder ben geweest, maar toen nog te begroeid was met waterplanten.
Meestal zit er wel leuk snoek, en misschien
komen er nog leuke aanbeten.
We gaan aan de slag, nieuw Bustertje er aan en werpen maar.
Na een aantal worpen te hebben gedaan, aan de overkant van de gebruikelijke stek.
Verkas ik naar de reguliere gedeelte.
Het is of dat mijn kop van de romp brand.
Te dik aan gekleed, warm dat ik het heb.
Maar om nu de capuchons af te doen met deze regen, laten we dat maar niet doen.
Werpen maar na 15 minuten de eerste losser.
leuk formaat goed tegen de 60 cm.
Dan even over steken, werpen en pats, de eerste rakkert is op de kant.
Klein 45 cm maar het is snoek.
Ik besluit vandaag geen foto's te maken van klein spul.
Het regent te hard en ik ga mijn mobile, er niet nat door laten worden.
Misschien wordt het tijd voor een gopro camera.
Dan kom ik bij de eerste brug van 5.
Werpen een volgende , volger met bijt verschijnselen.
De rakkert blijft bij iedere worp de Buster aantikken.
Maar doorbijten ho maar.
Ik besluit de brug van de andere zijde te gaan bewerpen.
Er lig nog genoeg afstervend planten materiaal, dat op het wateroppervlak ligt.
Dit vormt een soort dak, er daar liggen de rakkers graag onder!
We doen maar een paar worpen"NIETS"!
Raar want er hoort echt wel wat te liggen op dit soort stukken.
Maar hoe vaak zeg ik dat niet, en dan blijkt er niets te zijn.
Ik doe nog een poging, en dan ineens een flits, klap snoek op de Buster!
Het ziet er goed uit, een vlotte dril en ik kan de rakkert met de kieuw greep op de kant krijgen.
vlug even meten en de rakkert is nog 85 cm.
Vlug gaat het beestje na de foto weer het water in.
Ik ga weer verder dit soort vissen met dit weer doe ik vandaag wel op de plaat!
Dan weer eens een volger, daarna snoek nummer 3.
Deze rakkert rond de 50 cm.
Weer een losser, daarna snoek nummer 4.
Het gaat best rap nog geen uur aan het vissen.
Weer een losser dan weer een volger.
Dan gaat het rap snoek nummer 5 komt op de kant.
Dan nummer 6, ze zijn allemaal rond de 50 cm
Hierna weer een losser, dan nummer 7.
Dit is een aardige vis toch gauw 70 cm!
Ik ben op zoek naar de rolmaat, maar daar wacht deze rakkert niet op.
Deze rolmaat van de kant het water in.
Im begin nu aan een nieuw dag record te denken.
Het moet kunnen, nog 6 snoeken te gaan!
En ik ben nu 1.5 uur bezig.
Dit soort dagen een zuidwesten storm, en regen!
Dat past bij mij!
Ik ga door stukje voor stukje vis ik deze stek uit.
Elke vis telt nu!
Dan pats nummer 8, pats nummr 9.
Het volgt elkaar vlot op, hup nummer 10!
Dit gaat"SUPER" het zal toch niet zo zijn dat ik alleen in deze wijk zo even 13 snoeken ga pakken voor een nieuw dag record!
Dan nummer 11, maar dat betekent ook einde stek! Dan toch zeker 6 volgers nog op dit stuk met deze 11 snoeken en 4 lossers.
Nou is het formaat niet groot, maar er zit meer dat weet ik en is bekend.
Dus aanwas genoeg.
Wat zal ik doe zelfde stek en de klein rakkers pakken.
Of nieuwe stek en wat groter spul!
Ik besluit nieuwe stek dus rechts om!
Op dit stuk weer 3 missers, daarna niets
Ik moet nog oppassen 2 vissen lijkt makkelijk!
Ik besluit een anders stek te pakken.
Hier nog dik een half uur werpen, dan eindelijk nummer 12, een evenaring van het oude record.
Maar toch ook eigenlijk weer een verbetering.
Want het oude daar had ik de gehele dag nodig voor dit aantal.
En nu 3.5 uur das toch geweldig.
Het is nog licht(schemer) ik ga voor nummr 13.
Volgende stek, daar helemaal niets.
De wind is gaan liggen, ik besluit nog een ander stuk te pakken, het is intussen donker dus tegen 17.00!
Onderweg naar een verboden stuk.
Dan telefoon , moeders de vrouw belt ze is onderweg naar huis!
Hier stop mijn avontuur naar een nieuw record.
Op naar huis dus, ik zit er ook door heen.
Dit weer is zwaar vissen, regen wind, een regenpak aan de warmte ervan. Het zware lopen er door.
Nee het is mooi geweest!
Records zijn er om gebroken te worden,en dat gaat nog wel gebeuren.
Maar niet nu niet vandaag maar een andere keer!
Ik had achteraf misschien in de woonwijk moeten blijven.
Daar heb ik vis laten liggen.
En nog een aardig stukje water, wat ik zeker af had moeten werpen.
Maar je kunt niet alles hebben in het leven.
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
Maar ik had de keuze gemaakt, in plaats van de polder werd het de woonwijk.
Een stuk waar ik dit seizoen één keer eerder ben geweest, maar toen nog te begroeid was met waterplanten.
Meestal zit er wel leuk snoek, en misschien
komen er nog leuke aanbeten.
We gaan aan de slag, nieuw Bustertje er aan en werpen maar.
Na een aantal worpen te hebben gedaan, aan de overkant van de gebruikelijke stek.
Verkas ik naar de reguliere gedeelte.
Het is of dat mijn kop van de romp brand.
Te dik aan gekleed, warm dat ik het heb.
Maar om nu de capuchons af te doen met deze regen, laten we dat maar niet doen.
Werpen maar na 15 minuten de eerste losser.
leuk formaat goed tegen de 60 cm.
Dan even over steken, werpen en pats, de eerste rakkert is op de kant.
Klein 45 cm maar het is snoek.
Ik besluit vandaag geen foto's te maken van klein spul.
Het regent te hard en ik ga mijn mobile, er niet nat door laten worden.
Misschien wordt het tijd voor een gopro camera.
Dan kom ik bij de eerste brug van 5.
Werpen een volgende , volger met bijt verschijnselen.
De rakkert blijft bij iedere worp de Buster aantikken.
Maar doorbijten ho maar.
Ik besluit de brug van de andere zijde te gaan bewerpen.
Er lig nog genoeg afstervend planten materiaal, dat op het wateroppervlak ligt.
Dit vormt een soort dak, er daar liggen de rakkers graag onder!
We doen maar een paar worpen"NIETS"!
Raar want er hoort echt wel wat te liggen op dit soort stukken.
Maar hoe vaak zeg ik dat niet, en dan blijkt er niets te zijn.
Ik doe nog een poging, en dan ineens een flits, klap snoek op de Buster!
Het ziet er goed uit, een vlotte dril en ik kan de rakkert met de kieuw greep op de kant krijgen.
vlug even meten en de rakkert is nog 85 cm.
Vlug gaat het beestje na de foto weer het water in.
Ik ga weer verder dit soort vissen met dit weer doe ik vandaag wel op de plaat!
Dan weer eens een volger, daarna snoek nummer 3.
Deze rakkert rond de 50 cm.
Weer een losser, daarna snoek nummer 4.
Het gaat best rap nog geen uur aan het vissen.
Weer een losser dan weer een volger.
Dan gaat het rap snoek nummer 5 komt op de kant.
Dan nummer 6, ze zijn allemaal rond de 50 cm
Hierna weer een losser, dan nummer 7.
Dit is een aardige vis toch gauw 70 cm!
Ik ben op zoek naar de rolmaat, maar daar wacht deze rakkert niet op.
Deze rolmaat van de kant het water in.
Im begin nu aan een nieuw dag record te denken.
Het moet kunnen, nog 6 snoeken te gaan!
En ik ben nu 1.5 uur bezig.
Dit soort dagen een zuidwesten storm, en regen!
Dat past bij mij!
Ik ga door stukje voor stukje vis ik deze stek uit.
Elke vis telt nu!
Dan pats nummer 8, pats nummr 9.
Het volgt elkaar vlot op, hup nummer 10!
Dit gaat"SUPER" het zal toch niet zo zijn dat ik alleen in deze wijk zo even 13 snoeken ga pakken voor een nieuw dag record!
Dan nummer 11, maar dat betekent ook einde stek! Dan toch zeker 6 volgers nog op dit stuk met deze 11 snoeken en 4 lossers.
Nou is het formaat niet groot, maar er zit meer dat weet ik en is bekend.
Dus aanwas genoeg.
Wat zal ik doe zelfde stek en de klein rakkers pakken.
Of nieuwe stek en wat groter spul!
Ik besluit nieuwe stek dus rechts om!
Op dit stuk weer 3 missers, daarna niets
Ik moet nog oppassen 2 vissen lijkt makkelijk!
Ik besluit een anders stek te pakken.
Hier nog dik een half uur werpen, dan eindelijk nummer 12, een evenaring van het oude record.
Maar toch ook eigenlijk weer een verbetering.
Want het oude daar had ik de gehele dag nodig voor dit aantal.
En nu 3.5 uur das toch geweldig.
Het is nog licht(schemer) ik ga voor nummr 13.
Volgende stek, daar helemaal niets.
De wind is gaan liggen, ik besluit nog een ander stuk te pakken, het is intussen donker dus tegen 17.00!
Onderweg naar een verboden stuk.
Dan telefoon , moeders de vrouw belt ze is onderweg naar huis!
Hier stop mijn avontuur naar een nieuw record.
Op naar huis dus, ik zit er ook door heen.
Dit weer is zwaar vissen, regen wind, een regenpak aan de warmte ervan. Het zware lopen er door.
Nee het is mooi geweest!
Records zijn er om gebroken te worden,en dat gaat nog wel gebeuren.
Maar niet nu niet vandaag maar een andere keer!
Ik had achteraf misschien in de woonwijk moeten blijven.
Daar heb ik vis laten liggen.
En nog een aardig stukje water, wat ik zeker af had moeten werpen.
Maar je kunt niet alles hebben in het leven.
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
Abonneren op:
Posts (Atom)
Vissen,
Het is weer eens tijd om wat te schrijven, want dat is al weer even of bijna eeuwen geleden. nu is er ook niet echt gevist, fotograferen daa...
-
Vandaag was het weer zo'n druilerige, natte dag. Dus er werd eerst maar eens een uurtje uitgeslapen. Dit had ik wel nodig na die drie we...
-
Op de Donderdag Hemelvaart, er even op uit met Rogier. Even kijken of de ruisvoorns al wat actief zijn. Afgesproken dicht bij huis, een stuk...
-
We gaan het eens hebben over Bellyboaten!! Zo zijn er verschillende soorten en maten, ze zijn er al vanaf een soort autoband, deze stamt no...














