maandag 14 oktober 2019

Oh herfst baars wat zijn ze toch mooi!!



Vanmiddag heel even er tussen uit!
Maar donkere wolken dreven over, en het duurde dan ook niet lang voordat de eerste grote regendruppels, op de auto kletterde.
Een te harde regen gooide dus roet in het eten, maar dat niet alleen de plekken waarvan ik dacht, de hengel uit te gooien daar stonden de kanten maaiers klaar.
Maar ook de sloten moeten weer vrij worden gemaakt van rottende waterplanten.
En dat
Dus maar weer retour naar huis, en dan neem ik altijd de binnen door route!
Dan kom je toch weer een slootje tegen, en ook hier zijn ze bezig maar dan met de kanten langs het fietspad.
Een bedrijf met op de auto vette letters geplakt, LANDSCHAP BEHEER!!
Ik ga de naam maar verder niet noemen, maar wat een landschap beheer.
Over een lengte van 2 x 1.5 kilometer de kanten, ik denk met een botte grasmaaier de boel zo toegetakeld, waardoor al de paddestoelen, en er stonden er veel tot moes gemaaid, gemalen of verpulverd hoe je dit beheer ook noemen mag.
Wat een puin bende hebben ze er van gemaakt, en het goede tijdstip uit gekozen.
De rotte paddestoelen lucht rook ik al van ver.
Zonde, zonde en nog eens zonde.
Ondanks dat ze in de verte nog bezig waren met hun sloop partij toch nog een paar worpjes er aan gewaagd.
De eerste worp doet een aardig stel kleine baarsjes wakker worden en de net ingeworpen tandem spinner belagen.
Maar die is toch een maatje  te groot voor dit clubje rovers, of ze zijn zo gulzig, dat de één d3 ander bij de hak weg duwt als er één de spinner probeert te pakken.
Aan beide zijden van het fietspad ligt water niet breed.
Maar een worp aan de andere kant, doet gelijk een baars tegen de spinner duwen, met zijn gulzige bek.
De tweede worp is raak en een leuke baars komt op de kant.
 Ik doe gelijk nog maar een worp en baars nummer twee kan ook de spinner niet weerstaan.

Wel klein maar fijn, en kon de spinner niet weerstaan.

Ik doe na deze baars nog een worp of vijf, en dan komt deze rakker nog op de kan.
Maar Oh, oh, oh wat zijn herfst baarzen toch mooi!!
Na nog een paar pogingen, pak ik nog een klein snoekje, die ik op het laatst nog verspeel.
Dan komen de rottige motor maaiers, mijn kant op gedenderd ik hou het hierbij voor gezien.
Deze korte sessie van nog geen half uur.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...