zondag 11 februari 2018

Met mijn Pateke Mortom op pad!



Het was al weer een tijdje geleden dat ik met de Pateke Morton op pad was geweest.
Dus maar weer even een middagje proberen.
Gewoon een korte sessie!!
Er staat wel behoorlijk wat wind, het kan zijn dat ik de goden verzoek, roet in het eten te gooien.
Maar we gaan het proberen, Pateke Morton en ik.
Dan ook nog even een eigenbouw tandem spinner aan de speld Shakespeare molentje erop wat willen we nog meer.
Ja dus dat betekent voor vandaag geen Mosquito.
En wat beter had geweest met deze wind, geen Jerkbait hengel.
Na een vlot ritje ben ik weer in de polder, en de eerste worpen vliegen het water over.
Ik mis de kracht met het werpen, van de Mosquito.
In dat hengeltje zit toch echt meer pit.
Maar voor vanmiddag is de keuze gemaakt.
Ik moet met werpen behoorlijk bij sturen vanmiddag, de wind blaast de spinner of de andere kant uit, of terug waar de worp begon.
Na verschillende stekjes te hebben gehad, en de nodige drama momenten te hebben ondervonden met werpen.
Wordt het tijd nog één stek te pakken.
Nog geen snoek gezien, en na zat geklungel, wordt het tijd voor snoek.
En ik kies een stek waar de mogelijkheid bestaat, dat er nog wat te voorschijn komt.
De eerste worp doet de tandem spinner op de kant belanden.
Worp twee daar krijg ik gelijk een snoek op, en een redelijke.
Zo de Pateke Morton heeft snoek gevoeld.
Na een leuke dril, kan ik de rakker scheppen met het net.
Na nog een paar worpen los ik nog twee mooie snoeken.
Ik pak nog ergens anders een stukje mee, maar daar komt niks op de kant, en doet bij nog een worp de spinner in de takken van een wilg belanden, weg spinner.
Tijd om.naar de auto te lopen dus, de wind gooide best wat roet in het eten voor vanmiddag.
De Pateke Morton is een leuk hengeltje, maar voor mij toch nog een beetje te slap.
Maar fijn voor mijn colectie.
En wel wat voor de zomer baars.

Op naar een volgend avontuur en
A JE TO!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...