zondag 6 november 2016

Van alles en nog wat!

De titel zegt het al, van alles en nog wat!
En dat kan van alles en nog wat zijn dit keer!
Het is dit vis seizoen nog niet echt sterk geweest.
Op karper met de pen, was het ook  niet best.
Niet de hoeveelheid gevangen die ik dacht.
Maar gelukkig wel mijn record karper kunnen pakken!
Een Ruisvoorn record.
Zeelt record!
Brasem record!
Mooi toch weer wel, maar nu nog het roofvis gebeuren.
Daar hapert het een beetje, de vangsten vallen tegen.
Je hoort het her en der, het ligt puur aan het weer.
Te warm te veel spelt aas.
De snoeken doen het rustig aan.
Zo hebben ze weinig trek, in!
Maar het tij doet keren, er komt een koude front.
Ik voel het ik ruik het, nu nog vissen natuurlijk.
Maar een koude front betekent ook oosten wind.
Beetje dubbel, zuidwesten wind vind ik beter.
Laat het eerst maar afkoelen!
Vandaag voor de tweede keer met doodaas oppad geweest, nee derde keer trouwens al.
En weet je wat 3x niks.
Het kan niet slechter, 3x niks is niks en niet veel en zal ook niet meer worden.

Maar er is zoveel meer gebeurd, en te beleven.
Twee weken geleden nog, klaprozen.
Was wel kouder aan het worden toen.
Maar het zegt genoeg over de temperatuur.
Sommige dagen van het vissen, maar overgegaan naar natuur fotografie.
Dus op de dagen dat snoek, geen of weinig zin had.







Er is zeker ook gevist, niet veel gevangen.
Maar toch wel leuke uitschieters, en mindere dagen.
Maar dat maakt het interessant, dan is er ook wat meer oog voor de omgeving.






Niet mijn stijl van snoek op de plaat.
Maar geen statief, dus maar even op deze manier.







Weer tijd voor wat snoek!









Beste vangsten toch van alles wat van 40 cm tot 88 cm.
Van boerderij, tot landhuis.
Van boomschors, tot paddestoel.










Paar foto's Poachers path!
Nieuwe rubriek.
Vangsten op stukken grond viswater, waar je niet mag komen.
Nou we komen er wel, daar kan dan net dat ene snoekje liggen, wat we willen hebben!














Korte Middag met de Fair Play 5 grammer!
Inmiddels is er een CJW op komst 3LV
Kan niet wachten eigenlijk dat hij er is.





























 zo mooi geweest, ik ga me weer klaar maken voor een volgende vis sessie!

Op naar nieuwe avonturen en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...