maandag 20 oktober 2014

Ups and Downs!

Wat de titel al aangeeft het leven zit vol Ups and Downs!
En zo is het met het vissen op onze rakkers op het moment niet anders gesteld.
Maar we moeten er mee leren leven zo was het doel vorig seizoen 250 rakkers in de pan zien te krijgen.
En zo is het nu met pijn en moeite een handje vol snoeken in de pan krijgen.
Mondjes maat kruip ik nu pas over de 25 snoeken, laten we het zo zeggen 26 stuks gelukkig zit daar de 102 cm rakker dame bij!
Ik weet niet hoe je een vrouwelijke rakkert schrijf maar, dat zal dan rakkerin zijn of zo en die zit gelukkig in de pan.
Nee nog steeds is het niet om over naar huis te schrijven dus doe ik het hier maar op het blog en zo de weide wereld in.
Vorige week zondag hadden Rogier en ik een uitschieter, nou Rogier tellen we niet mee die stakkert had helemaal niets (gniffel, gniffel ).
Ach een beetje leed vermaak hoort er bij dit om de pijn te verzachten. Nou boert Rogier wel redelijk met zijn snoekbaars sessie's, en dat doet hij dus wel aardig.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, dat op snoekbaars vissen, en zo wachten op de goede tijden dat de snoek weer begint te bijten.
Nee vorige week had ik een uit schieter 5 snoeken waaronder 3 binnen 10 minuten en nog leuk spul ook.
En het was dus weer eens tijd om dit ook op het blog te plaatsen sessie's van 1 snoek(rakkert ) ga ik niet plaatsen of het moeten dikke rakker dames zijn die de moeite waard zijn.
Of sterke verhalen die waar gebeurd zijn, plannen maken dit seizoen deed ik dus niet en het is maar goed ook.
Want wat komt daar nu van terecht, helemaal niet toch eigenlijk.
Nee vorige week de uitschieter het zou toch niet zo zijn dat ik daar het hele seizoen op moet teren!
Het is niet te hopen, je zou dan bijna de hengels aan de kapstok hangen.
Nee zo heb je te leven met Ups and Downs!
Misschien zit ik nog wel in de Ierland dip één en al treurnis, ook het volgend jaar er niet naar toe gaan zit me dwars.
maar het is wel een wijs besluit, wat wel hard aan komt, ook weer zo'n Ups and Downs moment, Bah en nog eens Bah.
Nu ik al wat op internet heb zitten struinen wat volgend jaar te gaan onder nemen in de vakantie samen met Jos valt dit tegen een week je hier of daar in Nederland zal moeilijk worden.
We moeten ons maar gaan oriënteren op het in huren van een paar vis gidsen een dagje vissen met een motorbootje op de loosdrechtse plassen en een dagje struinen in de polder.
Jul Styen in huren voor een dagje snoekbaars rond Amsterdam, een dagje Bertus Rozemijer in huren voor een dagje snoek.
En een dagje een gids ergens in Friesland, dan komen we er ook wel!
Maar dan moet ik natuurlijk wel eerst mijn vakantie voor volgend jaar veilig stellen.
Nee afgelopen weekend daar moet ik waarschijnlijk echt even op teren, dat was dus een redelijke dag en ik zal nu de foto's er op zetten!





Dit zijn ze twee stuks van rond de 58 cm 1 x 70 1 x 72 en 1 x 78 cm.
Gisteren nog een snoek van 74 cm!
Eigenlijk is dat zo slecht nog niet er zit wel progressie in het geheel.
Volgende week wordt het een ander verhaal, als de weer goden mee werken is het een dagje dobberen met de belly boat op het Haringvliet, en een dagje test  varen met een viskayak en dat zal dan zijn met trap aandrijving en met peddels.
Dat was op de beurs bij Maurik een hele beleving en dit heeft zijn vervolg hierop.
Doel is vissen op snoekbaars dus weer eens wat anders.( dit is hoop ik een Ups)

Dus nu weer op naar een volgend avontuur(en)  en A JE TO!

1 opmerking:

  1. Leuke vissen!!

    Het echte snoekweer moet nog komen, dus aks het goed is trekken de vangsten nog wel aan.

    Groeten JP

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...