zondag 1 september 2013

Op Schema!!

Omdat het toch nog even duurt voordat we naar Ierland gaan heb ik toch maar besloten om een keer of wat te gaan snoeken.
Gisteren zaterdag kon was het weer er perfect voor, wat zon de dreiging van een bui een beetje wind koi karpers die thuis goed op het voer zitten.
Wat wil je nog meer! Ik heb nog 1 reel die eigenlijk niet geheel klaar is voor Ierland de oude lijn zit er nog op. Deze kunnen we mooi nog even hier in Nederland gebruiken, dus vlug de spullen in de auto en naar de waterkant. Er moeten toch nog wel enkele snoeken in de pan komen, om de missie van de 250 snoeken niet in gevaar te laten komen. En daar moet echt hard aan gewerkt gaan worden.
Ik liet de boel een beetje versloffen! We begonnen de zaterdag op een bekend stuk waar ik nu toch alweer een jaar of 7 kom wat dat betreft gaat de tijd snel.
Meestal geeft dit stuk wel snoek van goed formaat als je dag mee zit. Het begin stuk is altijd goed geweest maar laat vandaag een beetje te wensen over dan maar naar het volgende gedeelte even de weg over steken en verder gaan. Daar heb ik naar een worp of 3 de eerste losser, een mooie snoek van rond de 70 cm laat de Buster na het voelen van de haken los. Vervolgens is het hierna weer een kleine tien minuten niets! Worp na worp zetten we onze weg voort, vandaag echt een gewone visdag niets ongewoons geen rare dingen. Geen last van schreeuwende kinderen lastige figuren die niet weten wat voor vis er aan je hengel hangt. Na 15 minuten klapt er weer een rakkert op de Buster  dit vlak voor de kant, de dril is dus kort. Snel denk ik hem op de foto te doen maar tijdens het statief uit de tas halen schijft deze vis rakkert het water in het meetlint heb ik er nog wel langs kunnen leggen 60 cm in de pan. Dan 10 minuten verder duikt er weer een snoek op de Buster ook deze komt netjes in de pan tussen stand 1 losser 2 stuks in de pan 73 cm meet deze rakkert.
Nog steeds is het een normale dag snoeken!
Voor de rest is het op dit stuk niet veel meer ik besluit terug te gaan naar de auto.
Bij het de weg oversteken besluit ik toch even terug te lopen en het water van af de brug even te over zien. Ik zie nu doordat het water vrij helder is een snoek liggen en wat voor één een meter plus snoek tegen de waterplanten aan gedrukt probeert hij zich niet te laten zien. Ik doe maar eens een worp voor zijn bek langs, misschien niet de moeilijkste manier om vis te vangen! Maar ook niet altijd de makkelijkste ze moeten er net maar zin in hebben om je aasje te pakken, soms kun je gooien wat je wilt als je ze voor ze gooit en dan doen ze echt helemaal niets! Dit keer dus wel vol wordt de Buster in de bek genomen, het lijkt wel haring happen op de markt, ik probeer de haak te zetten, maar het moet weer eens anders lopen wagenwijd gaat de bek weer open en de Buster wordt weer uitgespuugd.
Daarna weer een worp langs de snoek af deze doet niets meer ook de volgende worpen niet afgelopen finito! Nu maar weer naar de auto en op zoek naar een nieuwe stek en die wordt gevonden. Geheel nieuw is de stek ook niet vaak wel langs gereden maar niet interessant genoeg. Nu toch maar eens kijken wat er te halen valt weer zo'n normale stek niets ongewoons wel eens gevist weinig snoek.
De eerste hoek niets dan de hoek om twee worpen eerste losser, gewoon niets aan de hand! een 5 meter verder weer een losser  10 meter verder weer een losser gewoon niets aan de hand!
Moedeloos wordt je er van , en dan nog niets aan de hand! dan is het weer een meter of 10 verder weer een losser . Dan weer een volger, even later nog 1, we doen er toch nog weer een losser bij dan krijgen we nog een volger of 3 tussen stand 7 lossers 2 snoeken in de pan en 4 volgers.
En dat voor een gewone zaterdag waarop verder niets gebeurd! Ik begin weer aan de terug toch en hier pak ik eindelijk nog een snoekje 45 cm kan in de pan, verder gewoon niets aan de hand, een normale zaterdag met veel lossers!

Dan voor vandaag weer eens een keer met Rogier naar de waterkant hij is voor zien van een nieuwe hengel en molen en heeft de afgelopen week al aardig wat baars weten te pakken. Vandaag dan maar weer eens kijken of we er een paar rakkers uit kunnen halen. We doen een poging op een stuk waar ik over de jaren heen misschien twee snoeken heb gevangen. Maar van horen zeggen wordt hier toch aardig wat gevangen, mar niet door mij.
Blijven proberen zullen we maar zeggen, de ene dag is de andere niet zullen we maar zeggen!
Dit stuk is ongeveer 100 meter lang weinig begroeiing aan de overkant. Halverwege dit stuk heeft Rogier al een keer een aanbeet gevoeld, en zelf meen ik ook al iets te hebben te hebben gevoeld.
Dan na een minuut of 5 komt voor mij de eerste rakkert in de pan 63 cm.



Dan een minuut of 10 later snoek nummer twee 83 cm .

Na goed 15 minuten heeft Rogier een volger we besluiten het stuk vanuit de andere kant te bevissen dat is verdeeld in een paar vakken. Hier gebeurt weinig tot aan het laatste vak Rogier pakt hier een snoek
van 72 cm voor hem ook eindelijk vis in de pan.

Na dat we hier het nodige hadden afgevist nog even naar een andere stek, hier lost Rogier nog twee maal een snoek, en krijgt als troost prijs een leuke baars op de kant.
Verder gewoon niets aan de hand!
Ik lig op schema voor de missie  nog 207 snoeken te gaan. Nog geen meter snoeken in de pan, maar dat komt nog wel! Misschien deze week nog een keer op pad maar dat zien we nog wel!

A JE TO!

En op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...