zaterdag 10 augustus 2013

Langzaam aan!!!

Het snoek vissen ligt voor mij een beetje op zijn gat.
Mondjes maat ga ik nog een enkele keer dit minimaal 1 x per week!
We moeten straks toch wel volop zin hebben als we in Ierland zijn, maar dat komt wel voor elkaar denk ik .
Het is nu nog vijf weken te gaan, en zo heel langzaam ben ik de spullen een beetje aan het verzamelen, en zoals ik al eerder schreef de kunstaas dozen zijn al ingepakt.
Zo heb ik vandaag maar eens de hengels alvast in de koker gedaan dit meer als test.
Ik heb ze ingerold in T Shirts en kijken of ze dan nog met gemak in de koker konden, en dat ging goed. Dus naderhand de hengels weer uit de koker en weer opnieuw ingerold maar dan beter als de eerste keer. Daarna nog twee onderbroeken erop en de onthaak handschoen, en dat paste er ook nog bij. Zo heb ik dat al goed voor elkaar. Zo heb ik al meer onderbroeken bij me als het jaar ervoor, want de gehele week met korsten tussen je bilspleet lopen is ook niet alles.
Dan als ik we weggaan heb ik er ook nog een aan dat is dan drie onderbroeken, wat een luxe!!.
Gisteren had ik tijd genoeg om dit alles te overdenken, ik moest voor het werk wat stoelen halen in het plaatsje Veen ergens in Noord Brabant. Nou en dat was me wat rond 11.30 vertrok ik uit Zeist en na een 20 minuten stond ik al muurvast in een file van 14 kilometer lang en dat precies in de staart.
Omkeren kon toen al niet meer soms stond ik gewoon een kwartier stil afwisselend naar tien minuten.
Wat een drama, natuurlijk geen brood drinken of andere dingen mee genomen.
Dan begin je ook nog te merken dat je wel zin krijgt in een sigaret, dat komt dan door de verveling en de stress want er was nog een klusje wat ik op het werk op had willen knappen dit viel dus volkomen in het water. Dan mar na denken over Ierland! En of e duvel er mee speelt komt er familie van Jos voorbij gereden aan de andere kant van de vangrail. Jos laat zij spullen voor de vakantie brengen per vrachtauto. En dan tegen mij zeggen dat ik niet zoveel spullen mee moet nemen. Maar wel onder tussen broer Leen de opdracht geven zijn spullen al vast per vrachtauto op te laten halen. En daar zitten hengels kunstaas molens en dergelijke niet eens bij.

En zo zetten we de reis heel traag voort het is inmiddels 13.30 als ik op dit punt ben, de verveling zit
er goed in ik heb een honger klop, en ik moet nodig plassen. Even later net kort achter mij ik zit dan op de brug bij Gorinchem moet er nog even een auto wisselen van baan 1 naar baan twee en die duikt tegen een motor aan die tussen de file door kruipt. Dus achter mij ontstond ook weer een fikse op stopping om dat ze de het papier werk midden op de weg moesten afhandelen. Wat een dag wat een dag. Eindelijk rond 14.15 kom ik op de plaats des onheils waar de file was ontstaan olie op de weg!
Daar moest de gehele berm worden afgegraven om een kleine milieu ramp te voorkomen!
Nadat ik dit stuk had gepasseerd kon het gaspedaal weer worden ingetrapt, en kon ik de weg weer vervolgen. Rond 14.45 was ik op de plaats der bestemming en konden de stoelen worden ingeladen.
Eindelijk richting huis/werk stoelen afleveren en dan is het inmiddels weer 16.30 als ik klaar ben.
Geen pauze niets tussen door vlug op de snorfiets en weer naar huis!
Dus de ideeën die ik gisteren had opgedaan kon ik mooi vandaag in de praktijk even toe passen en het kan. De hengels staan nu klaar reels zijn opgespoeld met nieuwe lijn op één na nu nog één molen op spoelen. Zo schieten we tenminste op na dit gebeuren nog even Rogier een sms getuurd of die morgen middag nog even zin heeft om mee te gaan vissen. En die stuurde gelijk alweer een sms terug morgen dus nog even snoeken met Rogier.

Op naar morgen!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...