donderdag 25 juli 2013

Nog een week of zeven te gaan!

Het komt weer dichterbij, het jaarlijkse visuitje naar Ierland.
Ik ben er weer druk bezig mee, ik heb nu net de spullen binnen om weer nieuwe onderlijnen te maken.
Daar gaan we dan maar eens mee beginnen, ik maak er gelijk maar een filmpje van voor diegenen die er misschien wat aan hebben.
De onderlijnen worden gemaakt van Titanium, dus zeer sterk, alleen de beste kwaliteit wordt gebruikt.
En als ik ze straks niet meer in Ierland gebruik, dan komen ze in de Hollandse polders wel weer goed van pas.
Ook moet ik nog wat Spin/ of jerkbait stangen gaan maken, dat heb ik nog niet gedaan, maar dat schijnt niet moeilijk te zijn. En daar wil ik er toch ook wel een paar van meenemen, ze zeggen dat het kunstaas beter reageert. Mijn ervaring met dat materiaal is niet best, de stangetjes worden gauw krom en dan verdwijnt het zelfvertrouwen. Misschien moet ik Jos maar als proefkonijn gebruiken, die heeft overal vertrouwen in, net zoals elk konijn! Maar zoals beloofd nu eerst het filmpje 'hoe maak ik een Titanium onderlijn'.
Zo nu kunnen we weer over tot de orde van de dag, snoeken doe ik nu al een tijdje niet meer, het is te warm. De watertemperatuur loopt nu op tot boven de 23 graden in de polders.
Het is dan mijn mening en ervaring dat je snoeken zo uitput dat ze er na vangst en terugzetten dood aan kunnen gaan. Dus hoe graag ik ook wil, we doen het maar even niet. Ik heb het in het verleden wel meegemaakt dat je na vangst van een snoek die snoek de volgende dag dood zag liggen. En dat terwijl je er toch zorgvuldig me omgaat bij het terugplaatsen in het water. En dat is meer dan eens gebeurd. Dan ga je erover nadenken en er stukjes over lezen. Ik stop er even mee. Komt de missie hierdoor in gevaar? Nee, ik loop nog steeds op schema. Als ik die zeven weken die ik nog heb te gaan voordat ik naar Ierland vertrek nog moet wachten, dan moet dat maar.

Op naar een volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...