donderdag 15 november 2012

Ontdekkings tocht door een Polder!!!!!!!

Morgen weer een vrije dag en dan praten we over 16/11/2012 Onzen Here.
We moeten deze dag goed gaan benutten, we gaan op ontdekkingstocht, want er moet een nieuwe bron worden aangeboord om te kunnen snoeken. Misschien weer een stuk waar nog geen vistoeristen uit het buitenland bezig zijn geweest, al zal dat een bijna onmogelijke taak worden.
Bijna overal laten ze hun sporen na, dit in de vorm van leeggehengelde snoekstekken.
Maar we gaan het proberen; kijken of er nog een lekker dik rakkertje in de pan te krijgen is (lees in de pan niet zo dat ze echt in de pan verdwijnen).
Ik moet er de nodige kilometers voor afleggen, maar dan moet het ook wat op gaan leveren hoop ik! De weerberichten zijn niet echt gunstig, eigenlijk is het nu de gehele week al een beetje windstil, maar laten we er het beste van hopen. Misschien zijn de beste momenten van de week al geweest, maar een poging wagen is altijd goed. En mocht het echt niets zijn, dan proberen we het gewoon een andere keer nog eens! Ik heb gezien dat daar in de buurt een gigant van een mooie plas ligt, misschien eens wat om met de Bellyboat te water te gaan, maar dit moet ik eerst eens rustig gaan bekijken, we hebben morgen de gehele dag. Ik denk dat ik ook de Kelly Kettle maar eens meeneem, dan wordt het echt een ontdekkingsreis; lekker een bakkie thee zetten in de natuur en daarna een beker Chinese tomatensoep.
Je moet er toch wat voor over hebben om het gezellig te maken met dit koude weer!!
Gelukkig heb ik ook mijn rugzak terug, die stond al vanaf de trip naar Ierland bij Jos met allerlei goede kunstaasjes zoals de Buster en de Max. Wat moet Jos daar eigenlijk mee, hij kan er hooguit een flinke meter snoek mee vangen en daar hebben we niets aan. Dan moet ik weer een jaar aanhoren dat hij weer een meter snoek heeft gevangen. Dit mag hij aankomende zondag gaan proberen als ik er zelf bij ben, want dan gaan we eens kijken wat hij op zijn thuisfront kan presteren. Zie dit maar als een potje dart of poolbiljart. Ik ga zo snel nog even wat dingetjes in orde maken voor de vrijdag. Eens kijken wat voor materiaal ik mee ga nemen. Aasjes dus, zeker de Buster, want die heeft voorrang. Het is nog steeds de opzet om het seizoen daarmee uit te vissen. Maar mocht het de eerst uren met de Buster niets worden, dan moet er toch wat anders worden uitgeprobeerd, want we kunnen tenslotte niet visloos achterblijven op zo'n dag. Maar voor vandaag heb ik weer genoeg gepraat, morgen gaan we aan de slag. Een nieuwe dag is en blijft nieuwe kansen (dit is ook weer een oud Zeisters spreekwoord). Als mensen denken dat dit geen oud spreekwoord is en dat het niet uit Zeist komt, dan hebben ze het toch echt mis. Zoek het maar eens op zou ik zeggen!!
Nog even naar de goulash kijken die ik aan het maken ben. Die is bestemd voor morgenavond, zodat ik naar een lange dag hard werken in de natuur gelijk aan tafel kan en niet nog eerst een uur moet gaan koken.

Op naar de vrijdag 16/11 /2012  Onzen Here!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...