maandag 4 juli 2011

Via via !!

Vandaag nog even een dagje vrij en ik had gisteren al besloten om de snoekbaars maar eens te gaan verrassen, en zo werd er naar de stek gereden waar ik vorige week 3 stuks snoekbaars had gevangen vanaf de kant. Maar dit keer was het de bedoeling om ze met de bellyboat te verrassen.
Rond 9.45 uur kwam ik op de stek aan en zocht een instapplaats. Maar dat viel tegen, de eerste parkeerplaats was toch goed 400 meter lopen en dat vind ik te ver om te lopen met bellyboat, hengels, dieptemeter, enz.
Na een 15 minuten rijden vond ik een mooie plekje, haalde de spullen uit de auto en kon 75 meter verder het water in.
Het was de bedoeling om via een inham het Amsterdam-Rijnkanaal op te flipperen, en zo geschiedde.
Eerst nog een stukje onder viaducten door, dan kwam ik op een breder stuk waar ik ooit een paar flinke baarzen had gemist, hier ging ik maar eens flink de boel uitpeuteren.
Een van de viaducten waar ik dacht wel een snoekbaars te verschalken!

Na een goede 20 minuten krijg ik een flinke aanbeet, lekker gebonk op de verticale stok. In eerste instantie dacht ik nog aan een flinke baars, maar niets bleek minder waar, een mooie snoekbaars van 65 cm werd op schoot gehesen.

Daarna ving ik niets meer en werd er naar het Amsterdam-Rijnkanaal geflipperd via de inham die daar op uitkomt.
Maar daar aangekomen en even een goed stuk het kanaal op te zijn gegaan, besloot ik toch maar weer terug te gaan.
Door het vele vrachtverkeer van grote schepen is bellyboaten daar namelijk eigenlijk niet te doen.
Steeds moest ik terug naar de inham, ik werd er bijna zeeziek van.


Je wordt goed door elkaar geschud, ik denk door de korte afstand tussen de boten en de kade.
Dus toen heb ik nog maar weer een flink aantal worpen gedaan in de buurt van de inham, maar jammer genoeg leverde dat niets op .
Toen toch maar weer even het kanaal op, vlak langs de kanten. Maar dat was niet fijn vissen, ook daar komen de boten vlak langs je af, dat zijn dan de pleziervaartuigjes.

Terug de inham in, dat is een stuk beter!

En die houden echt geen rekening met je, de inham werd weer opgezocht en via deze stek werd er een stuk polderwater opgezocht.
Daar werd nog een tijdje flink geworpen om een snoek te pakken, maar die liet totaal niets van zich zien.

Erg mooi deze wetering, maar er was niets te halen!

Hier ben ik nog een goed anderhalf uur aan het ronddobberen geweest en ging toen maar weer via dezelfde route terug naar de auto.
Qua weer was het een perfecte dag, maar er had wel wat meer in de boot mogen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...