donderdag 19 mei 2011

Eindelijk weer de hengel ter hand!!

Het is alweer een tijdje terug dat ik de hengel in de hand heb gehad, dus vandaag maar weer eens op pad .
Er stond eigenlijk winde op het menu, maar het weer was er vandaag niet echt geschikt voor, de regen en het windstille weer gooiden roet in het eten voor de winde. Dus werd er maar gekozen voor de polders bij Breukelen en Wilnis.
Na een klein half uurtje rijden kon de vliegenhengel weer eens uit de koker worden gehaald, en een zelfgebonden made werd aan de tippet gebonden .
Na ruim tien worpen liep ik weer een stukje verder. Daar hoorde ik in de verte krak, krak, krak, krak.
Dat geluid kwam me bekend voor, het deed me denken aan vroegere tijden, toen ik het jachtgeweer nog wel eens ter hand nam.
Vlug nam ik de vogelkijker uit de zak en speurde waar het geluid vandaan kwam. En ja hoor, een mooie zomertaling lag daar mooi tussen de rietkraag .
Dat heb je zo in de polder; je ziet nog eens wat, verschillende reigers langs de kant en kikkers die het water in schieten.
Je zou haast het vissen vergeten door al deze flora en fauna, waaronder lissen die mooi in bloei stonden .
Een stukje verderop waren twee bestrijders van muskusratten in de weer, die de overlast van deze planteneters in toom moeten houden.
Ik heb even een praatje met ze gemaakt en zo kwam ik weer wat te weten over de visstand hier, ook werd er verteld dat de waterstand hier op dit stuk land laag is en dat er beter in een andere hoek kon worden gevist.
Maar dat had ik zelf ook al ondervonden,vlug. Altijd handig zulke mensen, en zeker te vriend houden.

Nu vlug het hengeltje weer in de auto en vlug een straat verder. Bij een sluisje aangekomen haalde ik de hengel weer uit de auto en ging weer wat worpen doen.
De made werd vervangen door een Goudkop Redtag maar hier werd na een tiental worpen niets op gevangen.
Toen vlug en duikerwants erop, maar ook leverden na verschillende worpen niets op.
Daarna ging ik maar over op de goede oude Goudkop, en na drie worpen was het eindelijk eens raak, een mooie kleine rakker van een baars werd in de hand genomen, dit kleine rakkertje wilde met moeite op de foto.







Vlug werd de baars weer teruggezet en probeerde ik de volgende maar eens te strikken. Dit duurde niet lang en een voorn van het zelfde formaat kwam boven water.
Zo volgden er nog een paar van dit formaat, van mij mochten ze wel wat groter, maar ja dit heb je zelf niet voor het zeggen.

Vis is Vis
Na een paar uur had ik een tiental baarsjes en verschillende voorntjes. De grootste Baars mat zo'n 20 cm, evenals de voorn.

20 cm mooi in het velletje

Rietvoorn 20 cm



Mooi strak lag dit polderwater erbij, het was weer echt genieten in deze polder. Zo nam ik weer afscheid en ik kom zeker snel weer terug op deze mooie plek.
De visvereniging aldaar geeft binnenkort een rondleiding voor nieuwe en oude leden, ik ben er zeker bij als het lukt .
Zo ontdek je ook weer wat nieuwe plekjes die nog onbekend zijn voor mij en er is water genoeg hier. Er is hier ook allerlei soorten vis te vangen: snoek, karper, bliek, rietvoorn, brasem, baars, snoekbaars, ruisvoorn, paling, rivierkreeft. Wat wil je nog meer !!!!!!!!!!!

3 opmerkingen:

  1. zeer mooi water Age!!
    pas maar op voor stekkepezers,je weet wel hé!
    grts Gunther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is jouw blog plotseling goed geworden (een geheime volger).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze volger is niet geheim Jos
    Dit is mijn bellyboat maatje uit Belgie.
    Gunther

    Age

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...