zondag 2 januari 2011

Vissen in het nieuwe jaar!

Het nieuwe jaar 2011 is begonnen, maar eropuit gaan om te snoeken is nog niet gelukt.
We gaan eens kijken of we weer wat dagen kunnen gaan plannen, zodat we weer wat aan de haak kunnen slaan
De vangstenteller wordt pas weer op nul gezet als het roofvisseizoen wordt gesloten en dan begint ook pas het seizoen 2011/2012 .
De vangsten van het seizoen 2010/2011 lopen behoorlijk achter bij het seizoen 2009/2010, dus er moet nog een hoop werk verzet worden om de schade te beperken.
De teller van seizoen 2009 /2010 eindigde op 174 snoeken en de teller van 2010/2011 staat pas op 58 stuks, maar we hebben nog 3 maanden te gaan om dat aantal een beetje op te krikken.
Nou zij er altijd een hoop roofvissers die aantallen niet belangrijk vinden, maar dat geldt niet voor mij!
Het is altijd leuk om voor jezelf dit soort dingen over de jaren bij te houden in een boekje.
Ook noteer ik de plaatsen waar ik de snoeken vang, dat vind ik handig, want zo kan ik ook kijken of ze het seizoen erop er nog zitten en of ze wat gegroeid zijn.
Ook noteer ik welk aasje ik op bepaalde stekken heb gebruikt en de vissen die ik ermee heb gevangen, eventueel met een verhaaltje over bijvoorbeeld het weer.
Zo verzamel ik heel wat gegevens. Ook schrijf ik de volgers en lossers op.
Ik hoop dit nieuwe jaar toch nog wat vaker de bellyboat te gaan gebruiken, dit valt van het aantal visdagen nog wat tegen. Van de 40 visdagen ben ik pas 15 keer met de bellyboat het water op geweest.
En zo beperkte ik mezelf ook wat met de vangsten, want over het algemeen vang ik met de bellyboat meer dan vanaf de kant.
Dit zijn tot nu toe alleen maar plannetjes die ik voor mijzelf nog moet waarmaken.
Maar we zullen zien hoe het allemaal gaat verlopen, Ierland staat ook weer op het menu voor dit jaar en laten we hopen dat we daar ook eens wat goede vangsten gaan boeken.
Ook wil ik wat meer op stap gaan met de vliegenlat op snoek met streamers, dit is er vorig jaar weinig van gekomen.
In het gesloten seizoen wil ik wat meer gaan vissen op riet- en ruisvoorn met de vlieg vanuit de bellyboat. Ik heb hier al leuke plekjes voor gezien, dus er is genoeg werk aan de winkel. Daarom hoop ik nog wat leuke dingen op dit blog te kunnen plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...