woensdag 27 maart 2024

lichter vissen!

Ik ben al een tijdje op de lichter vissen toer, geen ultra light, al zwemt dat er af en toe eens tussen door.
Nee gewoon met hengels tot 12 gram of lichter, geen poespas, gewoon met spinners.
Dat kunnen tandems of enkelbladige spinners zijn.
Dan zit ik me te bedenken of ik er nu echt minder door ben gaan vangen.
Ik heb het niet zo bijgehouden, maar al met al denk ik dat het wel meevalt.
Zijn de vissen kleiner, ook dat betwijfel ik gezien het water waar ik vis, en hoevaak ik nog vis.
Wat ik wel merk, ik los meer vissen, ik zet bijna nooit de haak meestal knalen ze er zo hard op dat het bijna al onmogelijk is met een lichte hengel.
Komt bij ik vis met een enkele dreg en dat zijn ook niet de grootste.
Ik zie eigenlijk alleen de beperking nog maar dat ik minder ver kan werpen, iets minder precies, oefening baart kunst.
Wat sneller spinners verspeel, dunnere lijn.
Decgroote van het aas, dat zit tussen de oren denk ik.
Ik kan ook niet uitesten omdat ik het grote werk niet meer heb.
Maar gezien de ervaring, een Buster deed het altijd wel het beste natuurlijk.
En die mis ik nog wel eens op stukken, dat de Buster wel het verschil had kunnen maken.
Voordeel van de spinners dat je meer van het totaal plaatje geniet.
Rustiger vissen geen haast, je vangt snoek op je eigen creatie, geeft meer voldoening ook.
Broodje drinken, en een goede vismaat erbij.

Misschien wat meer praktijk studie!

Voor nu op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...