vrijdag 6 december 2019

Rode uien Chutney!


Vandaag maar weer eens kokkerellen.
Afgelopen zondag ook trouwens.
Voor vandaag was het Rode uien Chutney, een kilo Rode uien, daar bleef achteraf de helft van over na het fruiten en zacht m zaken, en daarna
Het inkoken.
Maar het was leuk om te doen zeker op zo'n regenachtige dag als vandaag.
Ik wilde het eerst gisteren doen, maar toen was het of vissen of Chutney, en het werd de kerstboom zetten.

Het weer was te laf niet en donker, geen vis weer dus.
Al met al werd het steeds later en besloot de kerstboom naar binnen te werken.
En eerst kijken dan lampjes erin, kijken en kijken.
Je moet toch zeker weten dat de lampjes goed zitten.
Toen ik even bezig was bedacht ik me dat ik het ook op film kon zetten.

Dus dat is nu gisteren dus gedaan!
En zo ging het vandaag gebeuren dat de chutney werd gemaakt, de twijfel was nog van gewone ui of de Rode.
Het werd de Rode!
Maar leuk om te doen op zo'n snert dag als vandaag, daar had ik gisteren nog twee soepkommen van genuttigd, had nog een restant in de vriezer.






Dus dit was weer een paar uurtjes bezigheids therapie !
Afgelopen zondag nog even een appeltaart, zou eerst een taartje zijn, maar het pak was voor groot.

Was nog vergeten te vermelden dat ik een paar weken geleden nog met Rogier op pad ben geweest was een gezelig visdagje ook al weer een tijdje geleden dus de polder maar eens in.
Het zag er allemaal mooi uit die dag veel speldaas en jagende snoeken, maar niet op het aangeboden kunstaas en spinner!


De perfecte omgeving voor snoek, maar wat een moeite je er dan voor moet doen.








Ergens na 12.00 uur komt de eerste snoek met moeite op de kan, daarna duurt het weer een paar uur voor de volgende.


 Later in de middag 16.00 uur ergens.




Gelukkig voor mij weer wat vis, voor Rogier een één snoek dus ook niet geheel voor niets geweest.

Op naar een volgend avontuur en A Je To!
Of het een kook of vis avontuur is dat wachten we maar af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...