zaterdag 4 februari 2017

Het Magische koffertje!

Het magische koffertje!


Ik kom zelf nog niet zo lang bij Cor Spinhoven in de winkel.
Ik denk zelfs dat het face book contact, langer is dan de keren dat ik de winkel ben geweest.
Maar het is een gezellige vent met grote verhalen, hij moet een boek gaan schrijven dat weet ik zeker!
Nu kom ik natuurlijk niet voor niks in de winkel.
Er moesten nog wat spullen gehaald worden, ik begin bijna op een Cor Spinhoven verzamelaar te lijken zo onderhand!
Nu had ik pas nog op zijn face book pagina geboden op een slijpmachine, deze moest natuurlijk worden opgehaald.

Maar er ik zat te wachten op iets om op te bieden.
Vanaf de eerste keer dat ik de winkel had bezocht.
O nee ik lieg de 2e keer, en dit vanaf dat ik wist dat hij begon met zijn spullen te gaan veilen uit zijn winkel.
Ik had het gelijk al op het oog, en vroeg aan Cor of hij het ging veilen, daar gaf hij een bevestigend antwoord op.
Maar ik moest geduld hebben tot op de laatst afgebouwde hengel van zijn hand.
En waar gaat het nu om.
De naai doos  van Cor of beter gezegd zijn handwerk mandje, kistje of hoe je het ook noemen wil.
Ik zelf zijn wikkel koffertje.
Het magische koffertje waar hij al jaren zijn wikkel garen in bewaard.


En geduld is een schone zaak, het koffertje komt op de face book veiling van Cor. En na een paar keer bieden, probeer ik dan toch een bedrag te bieden dat dit koffertje veilig stelt.
Nu is het wachten en wachten, er wordt niet meer geboden.
Of de mensen vinden dat koffertje niks, of mijn bod is van dien aard dat ze het te hoog vinden.
Dan komt het verlossende woord VERKOCHT AAN Age Bokma!
Hebbes dus het magische koffertje.
Dus deze en de slijpmachine vandaag maar eens opgehaald, handtekening op de koffer en foto.
Je weet maar nooit, voorlopig doe ik hem niet weg, maar je weet maar nooit of er een Cor Spinhoven liefhebber is , die er nog wat voor over heeft.
Of ooit voor een Cor Spinhoven museum!
Ook moest er natuurlijk nog een hengel worden opgehaald, een nieuwe karper pen hengel.
Nu was vandaag de dag, weer een hartelijk onthaal natuurlijk bij Cor bakkie koffie sigaretje er bij en natuurlijk grote verhalen over en weer!
Ook de daar aanwezige klanten doen hun verhalen, gezelligheid alom.
ik sta met grote ogen te kijken hoe 1 klant 6 hengels koopt en, zelfs vergeet dat er nog 1 voor hem staat en zelfs al betaald is.
En hoe makkelijk iemand een hengel erbij koop.
Ook komt er nog een mooi verhaal van Cor, waarvan ik dacht nou dat zou ik wel optillen schrijven en het item willen fotograferen.
Maar ik wist dat dit niet kon en kan dus de lippen zijn verzegeld en een foto niet genomen.
Het item.wel gezien en ik denk dat dit verhaal ooit nog wel door Cor op face book wordt verteld.
Nader hand spits ik de oren, er staat nog een Mosquito 0 in de hoek, en de prijs is van dien aard, dat ik hem echt niet kan laten staan.
Dus gekocht natuurlijk.
Daarna nog een sigaretje en nog wat gekletst, daarna naar huis.
Cor het was een gezellige middag bedankt hier voor.
En tot ziens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...